søndag den 19. december 2010
fredag den 10. december 2010
lørdag den 4. december 2010
onsdag den 1. december 2010
Alting går langsommere
Ja alting går bare meget langsommere i disse dage hvor der er så koldt. I går tirsdag var det Venø færgen der brugte meget af min tid, jeg var også ude ved den i sidste uge men da kom jeg ikke af med noget fordi mit grej ikke passede på færgens olietanke. Det skulle de så få lavet om og jeg ville komme tilbage i denne uge. De havde så anskaffet en adapter hvor jeg kunne koble på den ene ende og den anden ende passede på tanken, den ende på tanken virkede meget usikker og faldt også af helt af sig selv heldigvis inden jeg havde startet pumpen. Så måtte vi have gang i rørtænger og armkræfter for at få det ordnet mens færgen sejlede en omgang. Det virkede og tank nr. 1 blev fyldt. Nu skulle det hele så flyttes hen på tank nr. 2 der var så lige et nyt problem, der var svejset et beslag på siden af færgen så der ikke var plads til det, og vi måtte opgive. En af mændene ville køre hjem til sig selv og lave røret om og jeg kørte til Lemvig med noget andet olie imens. kl. 14 var jeg endelig færdig ved færgen. Jeg glemte lige at fortælle hvor koldt der er ude på en mole i Limfjorden i kraftig blæst og -6 grader Puh-ha der skulle en ekstra flistrøje på og joggingbukser inden under arbejdstøjet.
Efter det kørte jeg til Durup oppe i Salling og der kunne jeg ikke få noget olie ud af rum 8 på på bilen, bundventilen ville ikke åbne og jeg troede den var frossen. Heldigvis havde jeg samme type olie i et andet rum også så jeg tog bare det i stedet. Nu var klokken blevet 16 og jeg kunne ikke nå flere steder den dag, men jeg kunne da køre til Svendborg og starte der onsdag morgen. Der var så faldet 15 cm sne lige før jeg vågnede men det gav nu ikke mig nogle problemer. Var også lige i Middelfart inden jeg kørte på værksted i Fredericia. På værkstedet var de slet ikke i tvivl, bundventilen skal skiftes og der skal en mand ned i tanken for at gøre det. Det vil sige jeg skal suge de 4000 liter ovenud og pumpe dem ind i et andet rum. Det var en meget fed olie og når den er næsten nede på 0 grader er det endnu federe så jeg kunne kun pumpe med 50 liter i minuttet. Det brugte jeg så et par timer på for der er også rigtig meget der skal rigges til på bilen for det kan lade sig gøre. Jeg nåede to steder mere efter værkstedet bor i Vejle i nat og mangler 5 steder på turen, håber problemerne er overstået nu men det kan man jo aldrig vide.
Nedenunder kan du se lidt billeder fra denne uge.
Efter det kørte jeg til Durup oppe i Salling og der kunne jeg ikke få noget olie ud af rum 8 på på bilen, bundventilen ville ikke åbne og jeg troede den var frossen. Heldigvis havde jeg samme type olie i et andet rum også så jeg tog bare det i stedet. Nu var klokken blevet 16 og jeg kunne ikke nå flere steder den dag, men jeg kunne da køre til Svendborg og starte der onsdag morgen. Der var så faldet 15 cm sne lige før jeg vågnede men det gav nu ikke mig nogle problemer. Var også lige i Middelfart inden jeg kørte på værksted i Fredericia. På værkstedet var de slet ikke i tvivl, bundventilen skal skiftes og der skal en mand ned i tanken for at gøre det. Det vil sige jeg skal suge de 4000 liter ovenud og pumpe dem ind i et andet rum. Det var en meget fed olie og når den er næsten nede på 0 grader er det endnu federe så jeg kunne kun pumpe med 50 liter i minuttet. Det brugte jeg så et par timer på for der er også rigtig meget der skal rigges til på bilen for det kan lade sig gøre. Jeg nåede to steder mere efter værkstedet bor i Vejle i nat og mangler 5 steder på turen, håber problemerne er overstået nu men det kan man jo aldrig vide.
Nedenunder kan du se lidt billeder fra denne uge.
mandag den 29. november 2010
min tur i uge 48
Vis Uge 48 2010 på et større kort
Det var så denne uges projekt. Det kom på noget forsinket for de havde glemt at sende en mail til mig så jeg fik den først da jeg holdt i Göteborg i morges og rykkede for den. Der har endnu ikke været problemer med sne på turen men det kommer jo nok inden den er færdig.
fredag den 19. november 2010
fredag den 12. november 2010
søndag den 7. november 2010
fredag den 29. oktober 2010
Min tur i uge 44
Vis Uge 44 - 2010 på et større kort
Jeg tror det er den korteste tur nogensinde... Sikkert pga. prisstigning 1/11.
-JØNNE PÅ HJUL-
fredag den 22. oktober 2010
Min tur i uge 43
Vis Uge 43 -2010 på et større kort
Det ser ikke ud af så meget men der er da 23000 liter olie i alt
http://www.esnips.com/doc/31321ec7-cfb2-411d-993f-329e4f938b43/Lort-p�-P1
http://www.esnips.com/doc/31321ec7-cfb2-411d-993f-329e4f938b43/Lort-p�-P1
-JØNNE PÅ HJUL-
fredag den 15. oktober 2010
tirsdag den 12. oktober 2010
fredag den 8. oktober 2010
lørdag den 2. oktober 2010
fredag den 24. september 2010
onsdag den 22. september 2010
Ikke helt som ventet!
Ja jeg må sige at den her tur har udartet sig på en helt anden måde end forventet. Først tog det lang tid at læsse men det var næsten ventet for der var 8 produkter hvor jeg selv skulle suge de 3 af dem. Så det blev færgen kl 16. jeg kom med, men da der ikke var aflæsninger i nordjylland kunne jeg jo ligeså godt køre hjem for at sove og der var jeg kl 21. mandag aften. Det store problem opstod tirsdag eftermiddag da jeg var i Vojens ved en kunde med 8000 liter olie og det eneste de havde bestilt var en tromle med 200 liter som de skulle betale 8000 kr for! så alt tyder på at det er en dum tastefejl af et eller andet fjols et sted i systemet. Der var ikke andet at gøre end at fortsætte turen og se hvad de fandt på jeg skulle gøre med de 8000 liter. Jeg kørte til Ballebro og fik en gratis tur med færgen frem og tilbage mens jeg læssede 1000 liter af på færgen. Derefter til Sønderborg og så holdt jeg fyraften ved Åbenrå. Tirsdag sov jeg lidt for længe men det viste sig at være en fordel for da jeg kom til Odense havde de fundet en aftager til noget af olien (3200 liter) i Odense og resten skulle så nok til Varde og Esbjerg, men det blev ændret igen for de fandt også en aftager i Vamdrup (1000 liter) og så skulle jeg til Vojens med noget 4 km fra der hvor jeg oprindeligt skulle læsse det af. Det viste sig så at de næsten var kørt tør og havde plads til resten så jeg slap for at komme til Varde og Esbjerg. Nu holder jeg på vores plads i Vejle og mangler Snaptun, Århus og Trige.
![]() |
| Her ankommer færgen til Als "Bitten Clausen" hvor jeg skal levere olie ombord. |
![]() |
| Nu er der læsset af og vi er på vej tilbage til Jylland hvor jeg skal bakke i land igen. |
![]() | |
| Onsdag holdt jeg fyraften tidligt så der brugte jeg lidt tid på at rydde op i mine skabe. Det var tiltrængt. |
-JØNNE PÅ HJUL-
fredag den 17. september 2010
onsdag den 15. september 2010
Regnvejr
Her er dagens aftensmad
Det kalder man Hollandsk biksemad på Statoil i Lindved, en underlig blanding men det smagte nu okay og det mættede også godt
Nu mangler jeg to steder på min tur Ejstrupholm og Jebjerg og så kan jeg også lige få vasket i morgen for det er ved at være længe siden at det er sket. I dag har jeg været meget heldig med vejret for det har ikke regnet når jeg har været ude selvom der har været nogle kæmpe regnskyl ind i mellem. I morges vågnede jeg i Ribe fordi det trommede så meget på taget at man ikke kunne sove, så kørte jeg til Esbjerg for at læsse af og der var tørt, sådan kan man jo være heldig.
-JØNNE PÅ HJUL-
lørdag den 11. september 2010
torsdag den 2. september 2010
mandag den 30. august 2010
Sikke et dejligt vejr det er i dag!
Der har været super skønt vejr hele dagen i dag og heldigvis var der ikke så meget olie at læsse så jeg kunne nå færgen fra Gøteborg kl. 13.15. Den blev så lidt forsinket fordi der var et eller andet med brændstofpåfyldningen der tog længere tid end normalt. Jeg har tit tænkt på om man ude midt på kattegat kan se både Sverige og Jylland på en gang i klart vejr. Det kunne man i dag uden problemer, det har jeg ikke oplevet før, og Læsø kunne man skam også se. Det er nok snart sidste gang i år at jeg har min cykel med på tur så den skulle da også luftes lidt her til aften hvor jeg holder i Brønderslev. Det blev også til lidt Geocaching i en nærliggende skov, Jeg fandt kun en ud af 4 mulige skatte for det bliver altså meget tidligt mørkt dybt inde i en bøgeskov. Men jeg fik en alletiders tur på over 13 km.
![]() |
| Jeg kom forbi denne indhegning med masser af dyr. |
![]() |
| En dejlig skovsø |
![]() | ||||||||||||||
| Jeg har før hørt om suttetræer, nu har jeg skam også set dem. Man skulle tro hele Nordjylland kører her til med dem for der var godt nok mange. |
søndag den 29. august 2010
mandag den 23. august 2010
Fyraften ved Hjallerup
Det tog noget længere tid at læsse i dag, både fordi der var meget olie men også fordi at der ikke var hydraulikolie iblandt, så alle 7 slags olie skulle læsses med samme slange og så går der lang tid med det. Det betød så at jeg kom et kvarter for sent til Stena Saga kl 13.15 fra Gøteborg. Men så er det jo godt at jeg har fast plads på den kl. 16.00.
Jeg har lige bestemt mig for at køre til Fredericia i morgen tidlig, for der skal jeg af med næsten halvdelen af læsset, så kommer jeg også ned på et lovligt akseltryk på min trailer. Totalvægten er i orden men der er bare lidt for meget i bagenden hvor jeg kun har to aksler og hvis nu jeg starter før fanden får sko på så går det jo nok.
-JØNNE PÅ HJUL-
-JØNNE PÅ HJUL-
torsdag den 19. august 2010
Min tur i uge 34
Vis Uge 34-10 på et større kort
Turen i uge 34 ser rimelig nem ud, det er den egentlig også men faktisk er det et af de største læs jeg har hentet i de 2½ år jeg har kørt med olie. 31000 liter er der og så nærmer jeg mig grænsen for hvad jeg kan klare lovligt.
-JØNNE PÅ HJUL-
-JØNNE PÅ HJUL-
onsdag den 18. august 2010
TV-syd på Kalvø
Som bekendt har jeg de sidste 2 år holdt Sankt Hans aften på Kalvø ved Åbenrå. Nu har TV 2 Syd lavet dette indslag derfra TV 2 på Kalvø
-JØNNE PÅ HJUL-
tirsdag den 17. august 2010
Bor på langeland i nat...
I aften er jeg mellem Rudkøbing og Humble på Langeland. Det har regnet det meste af dagen som man kan se på billedet som er taget da jeg holdt middagspause ved Kongensbro.
![]() |
| Regnvejr ved Kongensbro |
Heldigvis skulle jeg ikke ret meget ud mens det regnede og da jeg kørte over broen til Langeland blev det tørvejr igen, så jeg kunne godt få en lille aftencykeltur. Først kørte jeg ind ad en markvej lige her ved p-pladsen men der kunne jeg ikke rigtig komme nogen steder hen så jeg kørte ud igen men jeg så en masse rådyr! Hele turen kan du se her
Der var ikke så meget at opleve lige her omkring, men luften er så dejlig frisk når det lige har regnet så det var en god tur alligevel. I morgen skal jeg til Sønderjylland og Esbjerg og hjem bagefter så er den dag nok også ved at være brugt op..
-JØNNE PÅ HJUL-
mandag den 16. august 2010
Holder i Ålborg.
Det tog lang tid at læsse i dag dels fordi der var 9 produkter og 3 af dem skulle jeg selv suge, derfor nåede jeg heller ikke den tidlige færge. På billedet er jeg igang med at suge 15 tromler.
Nu er jeg dødtræt af en eller anden grund så nu er det bare go'nat ZZZzzzZz...
Published with Blogger-droid v1.5.2
-JØNNE PÅ HJUL-
søndag den 15. august 2010
Her er min tur i uge 33
Vis Uge 33-10 på et større kort
Det er så hvad jeg skal få tiden til at gå med de næste par dage. Torsdag skal min trailer på værksted fordi den blev påkørt i min ferie og fik en kæmpe skramme midt på den ene side mens den stod parkeret hos vognmanden.
-JØNNE PÅ HJUL-
tirsdag den 10. august 2010
Cykeltur og geocaching
I dag gik det forholdsvis nemt at få læsset i Gøteborg så jeg var ved færgen i god tid, og det er jo den gamle pram "BUBBER" eller Stena Scanrail som den hedder rigtigt der sejler her i højsæsonen. Der var ikke ret mange lastbiler med - højst 15 tror jeg og vi kom også afsted til tiden men 10 minutter senere stoppede færgen op og bakkede tilbage til færgelejet fordi broklappen i bagenden ikke kunne lukkes rigtigt og det skulle de ha' hjælp til at få ordnet. Vi kom så afsted anden gang en time og et kvarter forsinket. Jeg plejer at lave noget på computeren mens vi sejler, men jeg har nok været træt for jeg faldt i søvn mens vi stadig var i skærgården og da jeg vågnede var vi næsten i Frederikshavn! Og det er mig der ellers aldrig kan sove i dagtimerne... Da jeg kom i land kørte jeg kun ned til den første rasteplads på motorvejen ved Sæby for jeg skulle lige afprøve en ny hobby der hedder geocaching der er en slags skattejagt med GPS. Der er over 14000 skatte gemt i Danmark og også en på denne rasteplads. Den var ikke så svær at finde, det var en plastbox fra en gammeldags filmrulle så det eneste der var i var en lille blyant og en mini logbog som man skal skrive i.
Efter den lille pause kørte jeg ud mod Thisted for at finde et sted hvor jeg kunne sove i nat, jeg havde ikke noget bestemt sted i tankerne men da jeg holdt ind på en rasteplads mellem Vesløs og Østerild var jeg sikker på at det var her jeg ville bo i nat for den ligger et godt stykke væk fra vejen så der ikke er så meget larm. Jeg fandt også ud af at der er et fugletårn så man kan se ud over Tømmerby fjord og en nedlagt jernbane der nu er cykelsti og det er jo lige noget for mig
![]() |
| Fugletårnet |
![]() |
| Oppe fra tårnet |
Når der er sådan en sti at cykle på så kan man jo enten køre den ene vej eller den anden vej - jeg valgte den anden vej, og det vil sige at jeg cyklede ud til noget der hedder Tømmerby vikingegravplads og det var jo nok mest fordi at der skulle også være en "skat" og den fandt jeg jo også uden de store problemer men man kommer lige lidt rundt i lyngen og får set pladsen. Denne gang var det en lidt større plastbox der var skjult bagved en stor sten.
I Boxen var der igen en logbog og blyant men der var også flere andre småting uden nogen særlig værdi, det er så meningen at man skal bytte en ting så jeg tog en lille figur med en trold på et hjerte og kom en lille strop med karabinhage i igen
![]() |
| Her er min ny trold, Den kan jeg så komme i en anden skat engang |
Cykelturen blev på 10 km, det var ikke alverden men der var så småt ved at være mørkt da jeg kom til bilen.
Nå men klokken er mange og jeg må hellere se om jeg kan sove lidt igen.
-JØNNE PÅ HJUL-
lørdag den 7. august 2010
Min tur i uge 32
Det var så den ferie. Og her er hvad jeg skal starte med at lave.
Vis Uge 32-10 på et større kort
-JØNNE PÅ HJUL-
Vis Uge 32-10 på et større kort
-JØNNE PÅ HJUL-
lørdag den 17. juli 2010
onsdag den 14. juli 2010
Super dejlig cykeltur i Sønderborg
Mandag nåede jeg lige at få læsset så jeg kunne nå færgen kl 13.00 fra Gøteborg. og da der var fint vejr havde jeg planlagt en cykeltur ved Ålborg, det fik jeg også men efter bare 1 km vendte jeg om fordi det begyndte at regne -ØV-ØV men jeg nåede lige tilbage til bilen inden det regnede sådan rigtig for alvor med både lyn og torden. I dag tirsdag var jeg så mere heldig for da kørte jeg i overskyet vejr næsten hele dagen men her sidst på eftermiddagen klarede det op og blev rigtig godt og helt vindstille. Jeg holdt fyraften 18.30 så det var bare med at komme afsted på den tohjulede.
På dette kort kan man se hvor jeg har kørt, det blev en helt fantastisk tur. Jeg startede der hvor der står 25 på kortet og når der står 1.... 2 ..... 3 ....4 osv har jeg kørt det antal km så ja det blev til 25 km først ned til vandet, så ud til Høruphav ad ganske små stier gennem skoven
og på lodrette skrænter. Samme vej tilbage men da fortsatte jeg helt ind til Sønderborg slot og over broen og tilbage, finde en pizza og hjem til lastbilen for at spise den.
Jeg tog mange flere billeder og de kommer her i et diasshow.
Tak for i aften -JØNNE PÅ HJUL-
lørdag den 10. juli 2010
tirsdag den 6. juli 2010
Laaaang cykeltur
Ja som overskriften antyder så har jeg været på cykeltur igen i dag, denne gang var det med Skærbæk som udgangspunkt og når man aldrig har været på Rømø hvorfor så ikke cykle derover? Der var kraftig modvind hele vejen og absolut ingenting til at give lidt læ. Der var 14 km til det første vejkryds på Rømø og det tog mig 55 minutter at køre dertil i modvind. Jeg fortsatte ligeud til Lakolk og helt ud til vandet hvor jeg lige dyppede fødderne i vandet, og så tilbage til nærmeste ishus efter en kæmpe eskimo. Da den var spist gik det i fuld fart tilbage til lastbilen 17,7 km på 47 minutter - i medvind :-) Alt i alt blev det til 39 km hvilket er den længste tur jeg har kørt mens jeg har haft cyklen med på lastbilen.
Jeg mangler 3 aflæsninger på min olietur så det når jeg jo sikkert i morgen.
Jeg mangler 3 aflæsninger på min olietur så det når jeg jo sikkert i morgen.
mandag den 5. juli 2010
Cykeltur i Løgstør
Jeg ankom til Løgstør ved 19.30 tiden og bestemte mig for at cykle en tur ud langs kanalen ligesom engang sidste sommer hvor jeg også var i Løgstør. Denne gang ville jeg helt ud til den anden ende ved Lendrup Strand. Jeg kørte ud på vestsiden som var meget ujævn at køre på og tilbage på østsiden hvor der var en grussti som var helt jævn og okay at køre på.
-JØNNE PÅ HJUL-
-JØNNE PÅ HJUL-
søndag den 4. juli 2010
onsdag den 30. juni 2010
Styrmand Jonas..
Det er nu tirsdag aften og meget sent, vi holder i Bov ved Padborg og har spist en pizza som vi købte i Kruså. Det er blevet lidt sent fordi Jonas går meget op i fodbold og Spanien er hans favorit hold ved VM så det skulle vi jo naturligvis se og da det er min computer vi ser TV på så har jeg ikke rigtig kunnet lave noget før det blev sent for vi skulle jo også i bad da kampen var slut. Der er ingen problemer i at Jonas er med og faktisk så kan han godt hjælpe mig lidt af og til når der skal skiftes om på en kontakt og sådan noget det var han hurtig til at lære.
Mandag eftermiddag da vi sejlede hjem fra Sverige spurgte jeg færgepersonalet om vi eventuelt kunne komme op på broen og se hvordan man styrer sådan en stor færge, det kunne vi godt. Styrmanden hed også Jonas og han viste os rundt og fortalte om det hele, og den Jonas jeg har med fik skam lov til at sidde ved roret lidt på vej mod Frederikshavn. Da vi kom i land kørte vi til Hjørring hvor vi sov i nat.
Her er det styrmand Rasmussen 10 år!
Andre gange er det lidt kedeligt eller også
ser man for meget fodbold lidt for sent.
Det kan jeg da godt lige hjælpe med.
ser man for meget fodbold lidt for sent.
Det kan jeg da godt lige hjælpe med.
Nu mangler vi kun 2 steder, Vissenbjerg og Århus havn. Så skal bilen vaskes så den er klar til en ny tur. På torsdag skal bilen til service og fredag holder jeg fri fordi jeg skal gøre klar til studenterfest for min datter hjemme i haven på lørdag.
Louise
-JØNNE & JONAS PÅ HJUL-
søndag den 27. juni 2010
Min tur i uge 26
Vis Uge 26-2010 på et større kort
Det er så min tur til uge 26. Jeg har ellers medhjælper med i denne uge, det er en dreng, Jonas på 10 år! det bliver spændende tror jeg!
Mere om det senere.
-JØNNE PÅ HJUL-
onsdag den 23. juni 2010
Sankt Hans på Kalvø
Det går jo lige efter planen - Jeg mangler kun 2 steder på min tur Århus og Grenå. Og denne Sankt hans aften blev næsten en nøjagtig kopi af den sidste år som du kan læse om her Jeg har jo min cykel med og naturligvis skulle jeg prøve kalvøstien igen. Det var samme gode vejr som sidste år og samme dame der solgte pølser til mig - og hun kunne godt huske mig. Jeg har mange flere billeder men jeg har ikke tid til at ligge dem ind for jeg er træt og vil snart i seng.
Den gule streg er kalvøstien som jeg kørte på både frem og tilbage.
-JØNNE PÅ HJUL-
lørdag den 19. juni 2010
Min tur i uge 25
Vis Uge 25 på et større kort
Det er så min tur til uge 25. Jeg starter som normalt søndag og læsser i Gøteborg mandag. Det meste af tirsdagen holder jeg fri fordi min datter Louise bliver student og får huen på lige før middag - det vil jeg jo ikke gå glip af når det nu kan lade sig gøre at komme hjem omkring. Onsdag og torsdag kører jeg resten af turen og fredag holder jeg fri igen for da skal vi til translokation på statsskolen om formiddagen, og om eftermiddagen skal Morten hentes hjem fra efterskolen - jo der er nok at se til med de efterhånden store unger.
-JØNNE PÅ HJUL-
tirsdag den 15. juni 2010
cykeltur både ved Oddesund og Trelde Nes
I går mandag sejlede jeg hjem fra Gøteborg med Stena Saga. Det blev en fantastisk flot sejltur for Kattegat var helt stille og nærmest havblik kan man godt sige, det var lidt utroligt for så meget som det blæste hele weekenden burde der være lidt mere liv i baljen syntes jeg.
Jeg har mange flere billeder, de kommer længere nede i et Picassa Diasshow.
Når jeg skal starte i Lemvig plejer jeg at køre ned ad motorvejen, hovedvej 13 og over Skive og Vinderup, men den vej har jeg kørt så mange gange den seneste tid så jeg valgte at køre ud over Thisted i stedet for, så kunne jeg jo nok finde et sted hvor jeg kunne få en god aftencykeltur. Jeg bestemte mig for at holde lige syd for Oddesundbroen for jeg mente at der var noget at udforske på cykel! Det var så på vej der ud at der var en anden tankvognschauffør der kørte i grøften, blev fastklemt og brændte ihjel. Det skete godt en time efter jeg var kørt forbi samme sted. Jeg har hørt et rygte at det skulle være en af skanols biler men jeg har ikke fået det bekræftet endnu! Men godt at jeg var langt væk, for hvem har lige lyst til at gå hen til en benzintankvogn der brænder - Jeg har ikke! Nå men tilbage til min cykeltur. Det viste sig at det blæste en hel del jo mere jeg kom vest på, men det var nu en ganske god og oplevelsesrig cykeltur alligevel. Mine nye dæk skulle afprøves - og det blev de! på næsten alt tænkeligt underlag sand, græs, sten, skaller, vand og løs strandsand men det dur ikke rigtigt at køre i. Når du ser diasshowet her under så læs billedteksterne det er en del af historien.
Og hvis nogen har lyst til at se hvad der sker i Brovst en almindelig mandag aften kl. 18.30 (ikke meget) så har jeg da også lige nået at filme det med min telefon da jeg kørte gennem byen. Klik på billedet herunder
![]() |
| Fra Opdateret for nylig |
I dag har jeg leveret olie i Lemvig, Vinderup, Aulum. Højer og Padborg. Næste stop er Fredericia hvor de åbner 7.30 så jeg kan godt sove længe for jeg er kun et par km derfra. I aften har jeg også været på cykeltur det blev hvis til næsten 19 km ud til Trelde Nes og tilbage igen. Vejret var perfekt til at cykle i og området derude er noget helt særligt hvor man godt kan glemme at man befinder sig i år 2010 Flere steder kan man næsten føle sig hensat til stenalderen når man ikke kan se noget menneskeskabt overhovedet i nogen retninger!
De to første billeder er fra Sønderjylland nord for Højer et sted. Flaget er sikkert fordi at det er genforeningsdag vil jeg tro, for jeg er jo ved de mest danske af alle nemlig sønderjyderne
Ellers er det Vejle fjord og Lillebælt ved Trelde Nes.
-JØNNE PÅ HJUL-
Tankvogn væltet og brændt
Mandag aften væltede der en olietankvogn, der gik ild i den og chaufføren blev fastklemt og brændte ihjel.....
For at berolige alle så var det ikke mig men faktisk så kørte jeg på den strækning vest for Fjerritslev godt en time før ulykken.
Ekstra Bladet / video
Nordjyske.dk
Uhyggeligt når sådan noget sker!
-JØNNE PÅ HJUL-
søndag den 13. juni 2010
Min tur i uge 25 - 2010
Vis uge 24 på et større kort
Det er så hvad jeg skal få nogle dage til at gå med i uge 24.
-JØNNE PÅ HJUL-
tirsdag den 8. juni 2010
I dag har jeg ikke haft særlig travlt det har mest bare været at køre, men jeg har dog været 4 steder og jeg er da kommet af med en del olie 8000 liter blev det til. Jeg kørte først til Kibæk hvor jeg skulle af med 2 typer olie på en maskinstation. Der var lidt trængsel - jeg tror alle maskiner var hjemme.
Siden gik turen til Esbjerg hvor jeg skulle 2 steder, først til en vognmand og derefter til et firma hvor jeg er næsten hver uge. Der skulle jeg af med 4000 liter som skulle fyldes i palletanke.
Fra Esbjerg kørte jeg til Kruså med dagens sidste aflæsning. Jeg bestemte mig for at køre op til Seggelund Cafeteria for at få min aftensmad (lassange) det smager okay men der må nu gerne være lidt mere på min tallerken hvis jeg skal blive mæt. Det hjalp så lidt at der var fri salatbar med

Det endte jo faktisk med at blive dejligt vejr i dag så jeg det ærgre mig lidt at jeg ikke har min cykel med i denne uge, men måske er det godt nok for den trænger alvorligt til at få skiftet dæk da de er ved at rådne op og der en stor bule i siden af bagdækket. Jeg har købt både dæk og slanger i går da jeg kørte gennem Ålborg på vej hjem, så nu er det bare at finde tid til at skifte dem!
-JØNNE PÅ HJUL-
lørdag den 5. juni 2010
tirsdag den 1. juni 2010
Cykeltur i Odense
Jeg har i aften været på en fantastisk cykeltur langs Odense kanal og Odense fjord Stige Ø så langt ud man overhovedet kunne komme, det føltes nærmest som at cykle ude midt i fjorden. 16,8 km blev det til, du kan se turen her eller læse mere om Stige Ø her På et tidspunkt da jeg var næsten længst ude turde jeg ikke cykle for der var så mange flintesten og jeg var bange for at mine dæk ikke kunne klare det men det gik uden punkteringer.
Her er der billeder fra turen.
På min olietur mangler jeg 3 steder som jeg når i morgen.
-JØNNE PÅ HJUL-
mandag den 31. maj 2010
Cykeltur i Gøteborg
Eftersom der ikke var nogen middagsfærge i dag og vejret var supergodt så ville jeg cykle en tur i Gøteborg inden jeg skulle sejle kl 16, det blev til en tur på næsten 10 km hvis man skal tro på det gps halløj der er indbygget i min telefon.
Turen kan ses på dette link Man kan også se de billeder jeg har taget undervej hvis man klikker på kamera ikonerne på kortet. På et af billederne er der en kroatisk blokvogn med en transformator som er ved at bakke ind gennem en port i et bjerg ser det ud til! Lidt senere kom jeg op på bjerget hvor der også er et billede.
-JØNNE PÅ HJUL-
søndag den 30. maj 2010
søndag den 23. maj 2010
lørdag den 15. maj 2010
Mintur i uge 20
Vis Uge 20 på et større kort
I uge 20 har jeg i alt 20000 liter til 6 steder, det er sådan set meget normalt men det er det nu ikke helt for til Esbjerg er der 12500 liter fordelt på 5 forskellige olietyper. Det bliver dermed den mest komplicerede aflæsning jeg nogensinde har haft med en tankvogn. Og når tanken er helt tom så skal jeg til Ålborg med den for den skal til trykprøvning og tæthedsprøve. Men mere om det senere.
-JØNNE PÅ HJUL-fredag den 7. maj 2010
torsdag den 29. april 2010
onsdag den 28. april 2010
På tur med vinduer.
Jeg er ude på en - for mig ny opgave, det er et læs vinduer jeg skal køre fra Sdr. Felding til Fredericia, Horsens, Århus og Risskov. Jeg er lidt spændt på hvordan det kommer til at gå. Men det finder jeg ud af i morgen. Jeg holder i aften nord for Bredsten.
**NYT NYT** Det er nu blevet nemmere at skrive en kommentar til mine indlæg, Så det vil jeg da håbe at nogen gør.
-JØNNE PÅ HJUL-
**NYT NYT** Det er nu blevet nemmere at skrive en kommentar til mine indlæg, Så det vil jeg da håbe at nogen gør.
tirsdag den 27. april 2010
Forår i luften
Dav - Dav. Jeg holder nu lidt uden for Fredericia og mangler kun 2 steder på denne tur. Jeg har i alt haft 26000 liter med på turen og det første sted i morgen skal jeg af med 15000 liter det går der lige godt et par timer med. Ellers så nyder jeg at det er ved at være forår i luften.
Billedet herover er taget hvor jeg holder i aften, nu er der blevet mørkt men faktisk stadig lidt lunt udenfor.
I aftes holdt jeg mellem Humlum og Lemvig nærmest helt ude i strandkanten, det blæste og var halvkoldt syntes jeg. Men på trods af det kom der en fyr der skulle ud og ha' sig en dukkert! PU-HA det så koldt ud, men under det kom han. Det kunne godt ligne et vædemål syntes jeg. Pigen på billedet var også i vandet men kun til knæhøjde for hun havde stadig kjolen på! Godt det ikke var mig tænkte jeg bare.
Billedet er taget ud gennem forruden mens jeg spiste.
Det var alt for i dag.
-JØNNE PÅ HJUL-
fredag den 23. april 2010
lørdag den 17. april 2010
fredag den 9. april 2010
tirsdag den 6. april 2010
Ny plan
Der blev ændret lidt i mine planer i dag for den olie jeg skulle til Thisted med var der ikke nok af så det blev udsat til næste uge. Jeg skulle bruge 8000 liter og kunne kun få 5500 som jeg så skal til Gråsten og Langå med. Det vil så sige at jeg bruger kun 3 rum ud af 9 !!! det er aldrig sket før. Det var derfor heller ikke noget problem at nå den tidlige færge, og fordi det er tirsdag så er det jo "bubber" som sejler kl. 13.
Der var kun ca 10 lastbiler med som alle stod i forenden af færgen og kl 13.30 var v i stadig i havn??? Der var noget galt med broklappen sagde de. Alle blev kaldt ned til bilerne for vi skulle nok køre ud igen men da halvdelen af bilerne var kørt ned i bagenden kunne de godt få broklappen op og vi kom afsted med en times forsinkelse.
Nu holder jeg ved Ålborg og er på vej til Sevel.
-JØNNE PÅ HJUL-
fredag den 2. april 2010
Abonner på:
Opslag (Atom)






































