mandag den 30. august 2010

Sikke et dejligt vejr det er i dag!

Der har været super skønt vejr hele dagen i dag og heldigvis var der ikke så meget olie at læsse så jeg kunne nå færgen fra Gøteborg kl. 13.15. Den blev så lidt forsinket fordi der var et eller andet med brændstofpåfyldningen  der tog længere tid end normalt. Jeg har tit tænkt på om man ude midt på kattegat kan se både Sverige og Jylland på en gang i klart vejr. Det kunne man i dag uden problemer, det har jeg ikke oplevet før,  og Læsø kunne man skam også se. Det er nok snart sidste gang i år at jeg har min cykel med på tur så den skulle da også luftes lidt her til aften hvor jeg holder i Brønderslev. Det blev også til lidt Geocaching i en nærliggende skov, Jeg fandt kun en ud af 4 mulige skatte for det bliver altså meget tidligt mørkt dybt inde i en bøgeskov. Men jeg fik en alletiders tur på over 13 km.
Jeg kom forbi denne indhegning med masser af dyr.
En dejlig skovsø
Jeg har før hørt om suttetræer, nu har jeg skam også set dem. Man skulle tro hele Nordjylland kører her til med dem for der var godt nok mange.           



søndag den 29. august 2010

Min tur i uge 35


Vis Uge 35-10 på et større kort
-JØNNE PÅ HJUL-

mandag den 23. august 2010

Fyraften ved Hjallerup

Det tog noget længere tid at læsse i dag, både fordi der var meget olie men også fordi at der ikke var hydraulikolie iblandt,  så alle 7 slags olie skulle læsses med samme slange og så går der lang tid med det. Det betød så at jeg kom et kvarter for sent til Stena Saga kl 13.15 fra Gøteborg. Men så er det jo godt at jeg har fast plads på den kl. 16.00. 
Jeg har lige bestemt mig for at køre til Fredericia i morgen tidlig, for der skal jeg af med næsten halvdelen af læsset, så kommer jeg også ned på et lovligt akseltryk på min trailer. Totalvægten er i orden men der er bare lidt for meget i bagenden hvor jeg kun har to aksler og hvis nu jeg starter før fanden får sko på så går det jo nok.
-JØNNE PÅ HJUL-

torsdag den 19. august 2010

Min tur i uge 34


Vis Uge 34-10 på et større kort
Turen i uge 34 ser rimelig nem ud, det er den egentlig også men faktisk er det et af de største læs jeg har hentet i de 2½ år jeg har kørt med olie. 31000 liter er der og så nærmer jeg mig grænsen for hvad jeg kan klare lovligt.

-JØNNE PÅ HJUL-

onsdag den 18. august 2010

TV-syd på Kalvø

Som bekendt har jeg de sidste 2 år holdt Sankt Hans aften på Kalvø ved Åbenrå. Nu har TV 2 Syd lavet dette indslag derfra TV 2 på Kalvø
Og her er link til mine oplevelser på Kalvø 2009 2010 
-JØNNE PÅ HJUL-

tirsdag den 17. august 2010

Bor på langeland i nat...

I aften er jeg mellem Rudkøbing og Humble på Langeland. Det har regnet det meste af dagen som man kan se på billedet som er taget da  jeg holdt middagspause ved Kongensbro.

Regnvejr ved Kongensbro
Heldigvis skulle jeg ikke ret meget ud mens det regnede og da jeg kørte over broen til Langeland blev det tørvejr igen, så jeg kunne godt få en lille aftencykeltur. Først kørte jeg ind ad en markvej lige her ved p-pladsen men der kunne jeg ikke rigtig komme nogen steder hen så jeg kørte ud igen men jeg så en masse rådyr! Hele turen kan du se her  

Der var ikke så meget at opleve lige her omkring, men luften er så dejlig frisk når det lige har regnet så det var en god tur alligevel. I morgen skal jeg til Sønderjylland og Esbjerg og hjem bagefter så er den dag nok også ved at være brugt op..
-JØNNE PÅ HJUL-

mandag den 16. august 2010

Holder i Ålborg.



Det tog lang tid at læsse i dag dels fordi der var 9 produkter og 3 af dem skulle jeg selv suge, derfor nåede jeg heller ikke den tidlige færge. På billedet er jeg igang med at suge 15 tromler.
Nu er jeg dødtræt af en eller anden grund så nu er det bare go'nat ZZZzzzZz...
-JØNNE PÅ HJUL- 

Published with Blogger-droid v1.5.2

søndag den 15. august 2010

Så er der startet en ny uge her i hytten

E 45
Published with Blogger-droid v1.5.2

Her er min tur i uge 33


Vis Uge 33-10 på et større kort
Det er så hvad jeg skal få tiden til at gå med de næste par dage. Torsdag skal min trailer på værksted fordi den blev påkørt i min ferie og fik en kæmpe skramme midt på den ene side mens den stod parkeret hos vognmanden.
-JØNNE PÅ HJUL-

tirsdag den 10. august 2010

Cykeltur og geocaching

I dag gik det forholdsvis nemt at få læsset i Gøteborg så jeg var ved færgen i god tid, og det er jo den gamle pram "BUBBER" eller Stena Scanrail som den hedder rigtigt der sejler her i højsæsonen. Der var ikke ret mange lastbiler med - højst 15 tror jeg og vi kom også afsted til tiden  men 10 minutter senere stoppede færgen op og bakkede tilbage til færgelejet fordi broklappen i bagenden ikke kunne lukkes rigtigt og det skulle de ha' hjælp til at få ordnet. Vi kom så afsted anden gang en time og et kvarter forsinket. Jeg plejer at lave noget på computeren mens vi sejler, men jeg har nok været træt for jeg faldt i søvn mens vi stadig var i skærgården og da jeg vågnede var vi næsten i Frederikshavn! Og det er mig der ellers aldrig kan sove i dagtimerne... Da jeg kom i land kørte jeg kun ned til den første rasteplads på motorvejen ved Sæby for jeg skulle lige afprøve en ny hobby der hedder geocaching der er en slags skattejagt med GPS. Der er over 14000 skatte gemt i Danmark og også en på denne rasteplads. Den var ikke så svær at finde, det var en plastbox fra en gammeldags filmrulle så det eneste der var i var en lille blyant og en mini logbog som man skal skrive i.
Efter den lille pause kørte jeg ud mod Thisted for at finde et sted hvor jeg kunne sove i nat, jeg havde ikke noget bestemt sted i tankerne men da jeg holdt ind på en rasteplads mellem Vesløs og Østerild var jeg sikker på at det var her jeg ville bo i nat for den ligger et godt stykke væk fra vejen så der ikke er så meget larm. Jeg fandt også ud af at der er et fugletårn så man kan se ud over Tømmerby fjord og en nedlagt jernbane der nu er cykelsti og det er jo lige noget for mig 
Fugletårnet
Oppe fra tårnet
Når der er sådan en sti at cykle på så kan man jo enten køre den ene vej eller den anden vej - jeg valgte den anden vej, og det vil sige at jeg cyklede ud til noget der hedder Tømmerby vikingegravplads  og det var jo nok mest fordi at der skulle også være en "skat" og den fandt jeg jo også uden de store problemer men man kommer lige lidt rundt i lyngen og får set pladsen. Denne gang var det  en lidt større plastbox der var skjult bagved en stor sten.
I Boxen var der igen en logbog og blyant men der var også flere andre småting uden nogen særlig værdi, det er så meningen at man skal bytte en ting så jeg tog en lille figur med en trold på et hjerte og kom en lille strop med karabinhage i igen    
Her er min ny trold, Den kan jeg så komme i en anden skat engang
 Cykelturen blev på 10 km, det var ikke alverden men der var så småt ved at være mørkt da jeg kom til bilen.
 Nå men klokken er mange og jeg må hellere se om jeg kan sove lidt igen.
-JØNNE PÅ HJUL-



lørdag den 7. august 2010

Min tur i uge 32

Det var så den ferie. Og her er hvad jeg skal starte med at lave.

Vis Uge 32-10 på et større kort
-JØNNE PÅ HJUL-