Jeg er i aften i Odense og mangler kun 4 aflæsninger så det er jo godt. Jeg er bare noget søvnig så jeg vil tidlig i seng.
-JØNNE PÅ HJUL-
tirsdag den 31. marts 2009
mandag den 30. marts 2009
fredag den 27. marts 2009
tirsdag den 24. marts 2009
Odense
Det blev nødvendigt at lave lidt om i min køreplan i dag, det gik ellers over al forventning til jeg kørte fra Stauning ved 15 tiden, da ringede jeg til næste kunde ved ribe for at høre om jeg kunne læsse af om en god times tid. Det passede ham meget dårligt for der var han da taget hjem. Så jeg vendte lidt rundt på turen og kørte til Odense og læssede en af hvor jeg ved jeg kan komme døgnet rundt, så nu mangler jeg en mere i Odense, Vojens, Ribe, og to i Horsens, så jeg forventer at nå hjem til Mortens fødselsdag i morgen. Torsdag regner jeg med at køre til service med bilen for den har nu kørt 30000 km så er det ved tiden igen.
Det var alt for nu.
-JØNNE PÅ HJUL-
Det var alt for nu.
-JØNNE PÅ HJUL-
mandag den 23. marts 2009
Hjørring
Jeg er i aften kørt til Hjøring hvor jeg skal starte tirsdag morgen. Alt gik igen som det skulle og jeg kunne lige nå Stena Saga kl 13.30. Og sjovt nok så var der i dag en af de svenske chauffører jeg tit laster sammen med der skulle ned til den færge med 15000 liter motorolie! men han var nu kørt igen da jeg kom derned. Ellers har jeg ikke rigtigt noget nyt at skrive om, så jeg tror jeg vil gå i seng nu.
-JØNNE PÅ HJUL- siger godnat!
-JØNNE PÅ HJUL- siger godnat!
fredag den 20. marts 2009
tirsdag den 17. marts 2009
Så er jeg i Odense
Det går næsten alt for godt det her for jeg mangler kun de to steder jeg har i Ringe. Det gik også hurtigt med at læsse i mandags for der var kun 5 slags olie til min tur i denne uge, så naturligvis nåede jeg Stena Saga kl. 13.30 fra Gøteborg. Da jeg kom i land kørte jeg ti Fjerritslev hvor jeg skulle levere 1000 liter kædesavsolie. Jeg var der 18.30 og der var naturligvis lukket og jeg ville bare finde et sted at sove, men ejeren af værkstedet så mig og han ville gerne ha' olien når han havde været ude at spille badminton! så det blev læsset af kl. 20.30, så var han glad for hans tank var løbet tør. Jeg blev holde
nde på stedet til tirsdag morgen hvor jeg kørte til Karup
og så helt ned til Kruså og Padborg. I Padborg var der bestilt 2500 liter motorolie et sted hvor de plejer at få 1500 liter og jeg havde tænkt at det nok var en fejl. Det var det også for der kunne kun være 1640 liter i tanken og resten måtte jeg køre til Esbjerg med, der skal det så tappes på 4 liters dunke. Men jeg skulle nu først ha' et bad og ud på en maskinstation i Klovtoft inden jeg kørte til Esbjerg. Der har været blæsende og koldt i dag,
men det har været dejligt at køre i det flotte vejr så jeg har nydt samtlige 563 km jeg har kørt i dag.
Det er ikke fordi jeg ikke gider at opdatere min GPS position men jeg døjer lidt med forbindelsen til antennen for tiden, derfor har jeg fjernet kortet i venstre side og erstattet det med et webcam i en lastbil der kører enten i USA eller Canada. Chaufføren er en tysker der flyttede hele familien til Canada for et par år siden for at blive rigtig "trucker" og ikke bare en dum Brummi.


-JØNNE PÅ HJUL-
og så helt ned til Kruså og Padborg. I Padborg var der bestilt 2500 liter motorolie et sted hvor de plejer at få 1500 liter og jeg havde tænkt at det nok var en fejl. Det var det også for der kunne kun være 1640 liter i tanken og resten måtte jeg køre til Esbjerg med, der skal det så tappes på 4 liters dunke. Men jeg skulle nu først ha' et bad og ud på en maskinstation i Klovtoft inden jeg kørte til Esbjerg. Der har været blæsende og koldt i dag,
men det har været dejligt at køre i det flotte vejr så jeg har nydt samtlige 563 km jeg har kørt i dag.
Det er ikke fordi jeg ikke gider at opdatere min GPS position men jeg døjer lidt med forbindelsen til antennen for tiden, derfor har jeg fjernet kortet i venstre side og erstattet det med et webcam i en lastbil der kører enten i USA eller Canada. Chaufføren er en tysker der flyttede hele familien til Canada for et par år siden for at blive rigtig "trucker" og ikke bare en dum Brummi.
Flot dag at køre - Det lille billede øverst er fra Karup
Så nemt skulle det altid være
Så nemt skulle det altid være
Nu er både solen og vinden i ryggen
Så går det godt!
Så går det godt!
-JØNNE PÅ HJUL-
lørdag den 14. marts 2009
Kort weekend i denne uge..
Så er jeg hjemme igen, men det var nødvendigt at låne lidt af lørdagen for at komme hjem lovligt. Da jeg var tom i Kristianstad skulle jeg køre til Frode Laursens lager i Åstorp for at læsse til FL i Hørning. Turen gik ned over øresundsbroen og med færge fra Kalundborg kl 19.00. Jeg sov i Hørning og hentede tanktraileren i Vitten lørdag morgen. Det var meningen jeg ville vaske og tanke men der var ingen strøm nogen steder så intet virkede.
Her er et par billeder fra turen.

2 af stålpladerne var 2,5 meter brede og 10 meter lange så der var ikke plas til at få stolperne på i den ene side.

Her er min olietur i uge 12
Vis stort kort
Her er et par billeder fra turen.
2 af stålpladerne var 2,5 meter brede og 10 meter lange så der var ikke plas til at få stolperne på i den ene side.
Her er min olietur i uge 12
Vis stort kort
torsdag den 12. marts 2009
Extra tur til Sverige
Vis stort kort
Jeg skal lige en lille tur til Sverige med noget wavin til Tågarp og 25 tons stål til Kristianstad. Derefter ved jeg ikke mere, men jeg sejler fra Århus til Kalundborg nu her kl 19.00.
-JØNNE PÅ HJUL-
onsdag den 11. marts 2009
tirsdag den 10. marts 2009
Hej Dav.
Jeg holder i aften i Odense og er på vej til Stenstrup nord for Svendborg. Der er kun 4 steder tilbage så det kommer til at passe med dagen i morgen. Da jeg kom til frederikshavn kørte jeg direkte til Lemvig hvor jeg lossede 5000 liter hydraulikolie mandag aften, så var det da gjort! og det har så betydet at jeg har haft tid til at hygge mig lidt i dag.
Jeg holder i aften i Odense og er på vej til Stenstrup nord for Svendborg. Der er kun 4 steder tilbage så det kommer til at passe med dagen i morgen. Da jeg kom til frederikshavn kørte jeg direkte til Lemvig hvor jeg lossede 5000 liter hydraulikolie mandag aften, så var det da gjort! og det har så betydet at jeg har haft tid til at hygge mig lidt i dag.
lørdag den 7. marts 2009
onsdag den 4. marts 2009
Snart færdig med olieturen.
Jeg er hjemme igen i aften og mangler kun 2 steder i Århus området, så det bliver jo nok en nem dag igen i morgen. Når jeg er færdig kører jeg ud og vasker bilen og kobler traileren af så jeg kan lave noget andet på fredag.
Jeg syntes lige vi skal mindes den chauffør der blev dræbt på storebæltsbroen den anden dag. Det er utroligt at det kan gå så galt, man føler sig altid meget sikker i sit førehus men når galt så er det jo ikke meget mere end en papkasse man sidder i. På dette Link kan du se en film fra ulykken.

-JØNNE PÅ HJUL-
Jeg syntes lige vi skal mindes den chauffør der blev dræbt på storebæltsbroen den anden dag. Det er utroligt at det kan gå så galt, man føler sig altid meget sikker i sit førehus men når galt så er det jo ikke meget mere end en papkasse man sidder i. På dette Link kan du se en film fra ulykken.

-JØNNE PÅ HJUL-
tirsdag den 3. marts 2009
mandag den 2. marts 2009
Er lige smuttet hjem i aften
Ja - for jeg skal jo starte i Hobro i morgen og så er der jo ikke så langt hjem :) Jeg var lidt i tvivl om jeg kunne nå den tidlige færge i dag men det lykkedes lige - kørte direkte ombord, broklappen lukkede og færgen sejlede - sådan!!! Jeg skulle laste 9 produkter og alle tankens rum skulle i brug, så er det at det godt kan vare lang tid at læsse, og når jeg også selv skal suge 3000 liter og en af prøverne ikke bliver godkendt i første forsøg så er det utroligt at jeg kunne være færdig 13.15 og nå færgen 13.30.
Ombord på Stena Saga.
-JØNNE PÅ HJUL-
Abonner på:
Opslag (Atom)