søndag den 31. januar 2010
lørdag den 23. januar 2010
søndag den 17. januar 2010
Søndags arbejde med sneskovlen
Her var der så meget sne at Michael ikke kunne køre så vi skovlede vejen fri og strøede grus så kunne han igen.
Jeg er lidt spændt på hvad jeg bliver sat til at lave i denne uge når jeg nu ingen olie har at køre med.
fredag den 15. januar 2010
Ingen olie i uge 3
Der er så lidt olie til min tur i næste uge at jeg ikke skal køre, der var kun en som ikke kunne vente en uge og ham sender de 200 liter i en tromle. Jeg må så se om jeg kan finde noget andet at give mig til, og mon ikke det går også for det har da ikke været noget problem her torsdag og fredag.
-JØNNE PÅ HJUL-
tirsdag den 12. januar 2010
Odense
Jeg er i Odense i aften og mangler 4 aflæsninger, så mon ikke jeg når dem i morgen. I mandags var jeg først færdiglæsset kl 14.30! Det var på grund af at dem der skulle læsse før mig var meget længe om det og senere skulle svenskerne til møde og middagspause, så jeg kom først med færgen kl.16.00. Jeg er spændt på om der bliver noget olie at køre med i næste uge for i dag var der ingen ordre til næste tur.
Det var "Danica" jeg var med hjem, den der plejer at sejle kl 16 kan man se liger i dokken på den anden side af havnen.
Det var "Danica" jeg var med hjem, den der plejer at sejle kl 16 kan man se liger i dokken på den anden side af havnen.
-JØNNE PÅ HJUL-
fredag den 8. januar 2010
onsdag den 6. januar 2010
Hjemme i aften
Jeg er hjemme i aften men scaniaen er ikke for den står ved scania i Randers hvor den skal til service i morgen og så tror jeg ikke at jeg vil lave mere i denne uge.
Slut for i dag.
-JØNNE PÅ HJUL-
tirsdag den 5. januar 2010
Atter en dag i sne!
Jeg kørte fra Nr.Sundby i morges præcis i samme minut som det begyndte at sne, og det blev det så bare ved med til over middag. Jeg kørte først ud til Tranum uden problemer der var dog en del sne. Derfra ned til Ydby i Thy med mellem 40 og 60 km. i timen så det tog sin tid. Der skulle jeg af med 2x 1000 liter fra rum 4 og rum 1 og dermed var der ikke ret meget læs på min trækaksel - ikke godt i dette føre og da slet ikke der hvor jeg befandt mig med en meget stejl indkørsel og direkte ud på en anden stejl bakke. Jeg var næsten 100% sikker på at jeg ikke kunne komme derfra så jeg bestemte mig for at pumpe 2000 liter fra rum 8 til rum 2 for at få noget vægt fremad i traileren og eftersom jeg holdt inde i en garage og læssede af så kunne jeg også gøre det uden at blive til en snemand. Jeg kom da op uden hjælp, men det var godt nok på et hængende hår for det gik tilsidst så langsomt som det kan lade sig gøre uden at køre baglæns phy-ha. Så kørte jeg længere syd på og over oddesundbroen hvor der også var sne men inden jeg kom til Struer var der bar asfalt - dejligt. I Esbjerg skulle jeg af med i alt 3500 liter og de skulle arbejde til meget sent i dag det kunne jeg godt nå også. Der skete så noget der ikke er så godt for en af mine seddler satte sig fast i tælleren der stempler hvor meget jeg læsser af. Den skal fjernes inden jeg kan læsse mere af, jeg satser på at det kan gøres i Kolding eller Fredericia. Lige nu holder jeg på E20 mellem Lunderskov og Kolding.
Her er et par billeder fra i dag.
Man skulle næsten ikke tro det er i Danmark!!
Nederst: Oddesundbroen
Nederst: Oddesundbroen
-JØNNE PÅ HJUL-
mandag den 4. januar 2010
Ja så er jeg igang igen og holder i nat på kvickly extras parkeringsplads i Nr. Sundby. Det gik ellers lynhurtigt med at få læs i dag da jeg ellers først kom til over en time forsinket! Trods det kunne jeg faktisk godt nå færgen kl. 13.15 men den sejlede bare ikke for den var på værft på den anden side af havnen, så jeg måtte pænt vente til kl. 16.00. Jeg syntes jeg er dødtræt selvom jeg ikke har lavet en skid i dag og kun kørt 67 km. Så derfor går jeg snart i seng.
-JØNNE PÅ HJUL-
fredag den 1. januar 2010
Min tur i uge 1
Vis Uge 1 på et større kort
Ja det er jo ikke meget der er til mig at køre med i årets første uge, men det er jo ganske som forventet!
-JØNNE PÅ HJUL-
Abonner på:
Opslag (Atom)

