Hejsa! Jeg er i aften kørt helt til Mors, ikke ret langt fra der hvor jeg skal starte, det var egentlig ikke meningen men lige pludselig var jeg i Thisted og jeg begyndte at se mig om efter en holdeplads der var bare ikke rigtig noget der duede syntes jeg, Så nu holder jeg et rigtig dårligt sted, men hva' det går jo nok. Det gik ellers hurtigt med at få læs i dag for jeg har kun 6 produkter på mod normalt op til 9. Der er ialt 15200 liter det er også meget lidt syntes jeg det dobbelte ville passe bedre.
Derfor nåede jeg jo også færgen kl. 13, men det var rent held at jeg kom med for den var udsolgt og jeg var nr 2 på chancen og vi var 3 der kom med på chanchen. Pyy-ha. Så var der god mad og en time på øjet det er nu dejligt. Jeg var også heldig at fange intrtnettet ude midt på kattegat, det må være fra en antennemastmast på Læsø vil jeg tro. så gik den sidste tid jo også hurtigt.
Onsdag havner jeg nok hjemme, så der får jeg ikke tid til at skrive noget.
-JØNNE PÅ HJUL-
mandag den 25. august 2008
onsdag den 20. august 2008
Esbjerg
Så er jeg nået til Esbjerg helt som planlagt. Jeg er lige HER Jeg har i alt 3 steder her i byen og mangler 2 af dem, de lukker ret tidligt om eftermiddagen, jeg kunne måske lave aftaler om aflæsning senere men jeg har tid nok og det er næsten halvdelen af mit læs til de to så det er nok bedst at de selv er tilstede. I morgen skal jeg også til Gram og Svendborg, Derefter kører jeg nok hjem og fredag har jeg så lidt hjemme omkring og så kan jeg også lige få vasket dytten.
Slut og Godnat
-JØNNE PÅ HJUL-
tirsdag den 19. august 2008
Ålborg
Haløjsa!
Så er jeg jo på farten igen, har læsset idag som normalt og er kørt ned til Ålborg på motorvejsrastepladsen, og skal starte i Roslev onsdag morgen. Det var meget kompliceret at få læsset i dag for det første var den normale læssemand på ferie, og dernæst var først 3 produkter som jeg selv skulle suge fra 200 liters tromler eller 1000 liters containere. Og ikke nok med det, det som jeg har til B&O i Struer skal være 100% rent uden spor af noget som helst. Det endte med at der blev 4 produkter at suge for jeg skulle ha' noget motorolie hvor det viste sig at deres tank var tom! Men det lader til at det er lykkedes for mig, men det er lidt noget rod når det hele flyder med slanger, studser og koblinger, så er det med at tænke sig om hele tiden.
-JØNNE PÅ HJUL-
onsdag den 13. august 2008
Odense
Så er jeg i Odense igen! Og jeg holder der hvor jeg har en god internet forbindelse Det er godt at jeg selv kan planlæge turen og få det til at passe næsten hver uge.. I morges - ja det vil sige 7.30 startede jeg ved uniscrap i Ålborg. Der skulle jeg levere 1700 liter hydraulik olie til en kæmpe saks der klipper alt stålskrot i småstumper. Jeg gad godt vide hvor meget den kan trykke med, for det er helt utroligt hvad den kan klippe over. De 1700 liter jeg kom med var kun fordi der manglede lidt på oliepinden!!! de siger at der er 20000 liter i hele systemet på den saks og trods det døjer de med at olien bliver for varm sidst på dagen når der mangler lidt. Efter det kørte jeg til Dantruck i Lemvig og derfra til Esbjerg, Vejen, og H.J. Hansen i Odense. Det kunne jeg lige nå inden lukketid.
-JØNNE PÅ HJUL-
-JØNNE PÅ HJUL-
tirsdag den 12. august 2008
lørdag den 9. august 2008
Lidt fra ugen der gik
Jeg startede jo i Hjørring onsdag morgen og skulle
bagefter til Lemvig, det var lidt akavet når jeg skulle til Thisted bagefter, der måtte jeg nemlig ikke være før om eftermiddagen(det var de der 12000 liter) Da jeg kom dertil ved 14 tiden holdt der en anden tankvogn der var ved at suge olie ud af 3 kæmpe store motorer, jeg skulle så fylde 3500 liter på hver af dem igen og resten skulle i en reservetank. Jeg var færdig ca 15.30 hvorefter jeg kørte hjem fordi jeg skulle starte i Christiansfeld næste dag. Og fredag var jeg 4 steder her omkring Randers og Århus.
-JØNNE PÅ HJUL-
bagefter til Lemvig, det var lidt akavet når jeg skulle til Thisted bagefter, der måtte jeg nemlig ikke være før om eftermiddagen(det var de der 12000 liter) Da jeg kom dertil ved 14 tiden holdt der en anden tankvogn der var ved at suge olie ud af 3 kæmpe store motorer, jeg skulle så fylde 3500 liter på hver af dem igen og resten skulle i en reservetank. Jeg var færdig ca 15.30 hvorefter jeg kørte hjem fordi jeg skulle starte i Christiansfeld næste dag. Og fredag var jeg 4 steder her omkring Randers og Århus.
-JØNNE PÅ HJUL-
tirsdag den 5. august 2008
Første rigtige forsøg
Det her er bare en test og teksten er den samme som i den gamle blog
Tirsdag Uge 32
Hej Hej.
Ja nu er jeg jo så startet på en ny tur, jeg holder ved min første aflæsning som er et biogas anlæg lidt syd for Hjørring. Der har ellers været noget søgang på færgerne både i går og i dag. Mandag aften var det en af de store færger og vi var kun lige ude af havnen da den begyndte at vippe. Det blæste meget men jeg sad og læste det meste af tiden og tænkte ikke så meget over det. I dag var det så holdt op med at blæse men der var stadig store bølger og det kan mærkes når man sejler med "bubbers badekar" så er det ikke nemt at være i brusebad ombord!
Jeg regner med at komme hjem i morgen og måske igen torsdag aften. Det er ikke fordi der ikke er noget at lave det passer bare godt i denne uge. Jeg har en aflæsning i morgen i Thisted med 12000 liter på en gang, det har jeg aldrig prøvet før.
Slut for i dag.
-JØNNE PÅ HJUL-
Tirsdag Uge 32
Hej Hej.
Ja nu er jeg jo så startet på en ny tur, jeg holder ved min første aflæsning som er et biogas anlæg lidt syd for Hjørring. Der har ellers været noget søgang på færgerne både i går og i dag. Mandag aften var det en af de store færger og vi var kun lige ude af havnen da den begyndte at vippe. Det blæste meget men jeg sad og læste det meste af tiden og tænkte ikke så meget over det. I dag var det så holdt op med at blæse men der var stadig store bølger og det kan mærkes når man sejler med "bubbers badekar" så er det ikke nemt at være i brusebad ombord!
Jeg regner med at komme hjem i morgen og måske igen torsdag aften. Det er ikke fordi der ikke er noget at lave det passer bare godt i denne uge. Jeg har en aflæsning i morgen i Thisted med 12000 liter på en gang, det har jeg aldrig prøvet før.
Slut for i dag.
-JØNNE PÅ HJUL-
Abonner på:
Opslag (Atom)