mandag den 28. december 2009
Thisted
fredag den 25. december 2009
Stadig travlt..
Vis Mellem jul og nytår.. på et større kort
-JØNNE PÅ JULETUR-
onsdag den 23. december 2009
fredag den 18. december 2009
Min tur i uge 52
Vis Uge 52 på et større kort
onsdag den 16. december 2009
Snevejr på Fyn
fredag den 11. december 2009
tirsdag den 8. december 2009
Varde
mandag den 7. december 2009
Brønderslev
fredag den 4. december 2009
torsdag den 3. december 2009
Pizza
tirsdag den 1. december 2009
Så er det december
mandag den 30. november 2009
Nyt tastatur
Ja nu holder jeg så i Hadsund og er klar til at læsse af her i morgen tidlig. Der er godt nok ikke så langt hjem og jeg kunne da også godt være kørt den vej omkring men der var ikke rigtig noget at komme hjem efter i dag for det plejer jeg jo ikke her om mandagen. Jeg brugte så tiden lidt mere fornuftigt tror jeg da, for jeg kom jo forbi Ålborg og der var jo lige nogle julegaver jeg skulle kigge lidt på i Biltema som ligger ude ved center syd i Skalborg. Jeg fandt da også alt det jeg søgte - plus noget mere for sådan går det jo tit disse steder. En af de ting jeg faldt for var et tastatur som jeg nu har koblet til min bærbare computer og det er da helt utroligt hvor meget jeg kan styre med knapperne der på. Nu kan jeg sidde godt i mit gode sæde og arbejde på computeren uden at få ondt i ryggen fordi man sidder meget akavet med en bærbar i en lastbil. Jeg bruger faktisk computeren det meste af døgnet, det er kun når jeg sover at den er slukket, medmindre jeg skal lade strøm på min mobiltelefon for det gør jeg også med et USB kabel fra computeren. Om dagen holder jeg konstant regnskab med hvormeget olie jeg har i de forskellige rum med et Excel regneark, og når jeg kører fra sted til sted er det jo tit at jeg lytter til lydbøger eller podcasts som også er lydfiler, plus det at jeg også har en masse musik som jeg af og til lytter til. Når det så bliver fyraften så er jeg for det meste på nettet og surfe lidt rundt hvis jeg ikke ser en DVD film eller en film fra harddisken, det kan også være jeg ser TV eller snakker på skype!! Så du kan jo nok forstå at det er vigtigt jeg sidder godt. Det jeg syntes var mest utroligt med mit nye tastatur det var prisen på 49,90 !!! Eneste ulempe er at det er med ledning den kan godt være lidt i vejen, men et trådløst tastatur koster en del mere og jeg syntes jeg har gjort et godt køb. Nu har jeg også skrevet alt dette og jeg er ganske godt tilfreds.
Jeg har en en del at lave for tiden for der er mange der skal ha' fyldt op med smøreolie inden nytår, for der kommer der en ny afgift på 2,50 kr. pr. liter. Det kan godt mærkes men så bliver der jo nok meget stille i januar vil jeg tro.
fredag den 27. november 2009
fredag den 20. november 2009
Min tur i uge 48
Vis Uge 48 på et større kort
-JØNNE PÅ HJUL-
torsdag den 19. november 2009
fredag den 13. november 2009
torsdag den 12. november 2009
Gratis lydbog
Denne lydbog hørte jeg onsdag og torsdag. Jeg har hentet den gratis på DR HEROh, hvilken fantastisk og tillokkende titel for en roman. Nysgerrigheden vækkes, og det skal snart vise sig at være en af de morsomste langt-ude-bøger, jeg længe har læst.
Romanens set up er uimodståeligt: Den berygtede lejemorder, kroaten Toxic, slår den forkerte (FBI-)mand ihjel og er snart på flugt fra USA. Han ser sig nødsaget til at tage en ny identitet, og til sin egen gru/morskab bliver offeret en kendt tv-prædikant, som må lade livet på et toilet i lufthavnen. Snart er Toxic forvandlet til Fader Friendly og på vej til Island for at prædike i lokal-tv. Herefter følger en serie komiske forviklinger, der blandt andet involverer sex med en præstedatter og en djævleuddrivelse i form af tæsk af en karatepræst.
Toxic falder mere eller mindre heldigt til i rollen som Fader Friendly: ””Jeg var det, de kaldte en vanartet unge, en slem dreng. En rigtig slem dreng. I stedet for at læse lektier rendte jeg rundt og rapsede ting i butikker og kneppede piger” Jeg fornemmer smilet stivne i Goodmoondoors ansigt, så jeg må vist hellere vare min tunge. ”Men det var altid i missionærstilling”. Gudfader på lokum. Jeg er stadig fuld”.
Romanen bobler af sprogligt overskud, og hver ny side overrasker positivt med et fantasifuldt og eksplicit sprog. Fader Friendly aka Toxic har fx svært ved at udtale sin værtsfamilies navne: Gunhildur bliver til Gunholder, Sigridur bliver til Sickreader og Goodmoondoor skifter lidt navn, som vinden blæser; Good-manden eller Moon Door. Hallgrimur Helgason er god til at portrættere eller nærmere karrikere det islandske folk samt at få læseren til at føle sympati med en hovedperson, som i udgangspunktet er amoralsk, grim, liderlig og bestemt ikke en af Guds børn.
Da Toxic midtvejs opgiver sin identitet som Fader Friendly for at blive frelst som den lejemorder han er, var jeg faktisk lidt skuffet. En af bogens underholdende facetter er, at man ikke kan greje eller endog har fantasi til at regne ud, hvad der videre sker. Humoren er sort! Virkelig sort og morbid humor. Jeg grinede højt flere gange undervejs. Det er at sammenligne med samme niveau af crazy humor som i filmen ’Borat’.
En af den slags bøger, det er en fornøjelse at læse fordi den er underholdende, morsom, uforudsigelig og med et flot sprog.
-JØNNE PÅ HJUL-
fredag den 6. november 2009
mandag den 2. november 2009
Den side jeg har det sidste billede fra er denne Og den er faktisk rigtig god til at finde og holde øje med skibe, hvis den starter ved Stockholm skal man bare klikke på kortet og trække det hen hvor man vil og så lige vente lidt til skibene dukker op, mere om det en anden gang for nu vil jeg i seng.-JØNNE PÅ HJUL-
fredag den 30. oktober 2009
fredag den 23. oktober 2009
mandag den 19. oktober 2009
E45 Ålborg
Nu vil jeg snart til at sove for jeg syntes jeg er træt af at lave ingenting og bare sidde og glo på skærmen det meste af dagen for det er jo også det jeg gør når jeg sejler, da så jeg et par afsnit af "Strømer" med Jens Okking.
Godnat fra mig.
-JØNNE PÅ HJUL-
fredag den 16. oktober 2009
Min tur i uge 43
Vis Uge 43 på et større kort
Ja det ser jo ikke ud af så meget men det snyder lidt for den ordre til Fredericia er faktisk 15000 liter til samme sted, og det er noget tykt olie så der går flere timer med at pumpe det ud.
-JØNNE PÅ HJUL-
tirsdag den 13. oktober 2009
På tur med Bubber i dag
. Min bil fik en strop i forenden og to ibagenden . Men ikke nok med det der var også brandøvelse da vi kom ud af skærgården, jeg blev jaget ud af min kahyt for det var lige ved siden af den at der var "brand" Det bankede hårdt på døren og da jeg åbnede kravlede der en brandmand med en slange ude på gangen? og jeg skulle gå ud på det åbne vogndæk for at være i sikkerhed som han sagde. Lidt senere kunne jeg gå til min kahyt igen og hvile mig igen. Lige nu er jeg på vej til Lemvig og holder mellem Skive og Struer,
E45 ved Vodskov ca.
Noget af det jeg har fået tiden til at gå med på det seneste kan du se resultatet af her Det er en samling af hvad jeg kan finde på nettet af billeder avisudklip og videoer hvor FL biler og vognmænd har været indblandet i små og store uheld og sådan noget. Det er blevet til en rimelig pæn samling syntes jeg.-JØNNE PÅ HJUL-
mandag den 12. oktober 2009
Min tur i uge 42
Vis Uge 42 på et større kort
søndag den 27. september 2009
tirsdag den 22. september 2009
Dav igen!
Jeg har ikke været så aktiv her på siden den sidste månedstid, jeg har derimod hørt en masse lydbøger som jeg downloader til computeren og så lytter jeg til dem mens jeg kører fra sted til sted. Bøgerne finder jeg her netlydbog.dk Det eneste der kræves er at din kommune er tilmeldt systemet og at du er oprettet som låner på dit bibliotek samt at du har en pinkode der. Når disse krav er opfyldt er det pærenemt at få fat på en ny bog. Eneste problem er at der er et loft på max 5 bøger pr. måned og det har jeg ramt, det er ikke så sjovt at blive afvist når man lige har fundet en god bog. Af dem jeg har hørt til nu er de fleste af Lizza Marklund. Livstid, Nedtælling, Hedebølge og er i gang med Primetime. Har desuden hørt en der hed Den du ikke ser og Ravnens saga. Ja! jeg er lidt bidt af det for tiden og det bedste er nok at det er i arbejdstiden jeg hører lydbøger op til ca 25 timer om ugen! SUPER.

Det var alt for i dag.
-JØNNE PÅ HJUL-
mandag den 21. september 2009
Reklamer
mandag den 7. september 2009
Udslip af flybrændstof
Sådan her så der ud da jeg vågnede i morges i Gøteborg! Total kaos med brandbiler og ambulancer over det hele, jeg troede bare at det var en øvelse for det har der været før hvor jeg også holdt der. Nu i aften har jeg på nettet fundet ud af at det ikke var en øvelse men et udslip af flybrændstof inde på oliehavnen hvor jeg også læsser, bare et andet sted. Billedet er taget af sveriges TV og se nu godt efter for helt ude i højre side der kan man lige se hjørnet af min lastbil. Det er ca, der jeg plejer at holde og sove hver søndag nat. I baggrunden ses indkørslen til havnen. Her kan du læse lidt mere om det. Og HER
-JØNNE PÅ HJUL-
fredag den 4. september 2009
fredag den 28. august 2009
Min tur i uge 36
Vis Uge 36 på et større kort
Det er hvis den korteste tur jeg nogensinde har kørt med olie. Der er ialt 13500 liter men 8500 er til samme sted.
-JØNNE PÅ HJUL-
fredag den 21. august 2009
mandag den 17. august 2009
fredag den 14. august 2009
lørdag den 8. august 2009
onsdag den 5. august 2009
Ribe








mandag den 3. august 2009
Ferien er slut !
Her er cykelturen.
Vis cykeltur 3/8 09 på et større kort
Det var alt for nu.
-JØNNE PÅ HJUL-
lørdag den 1. august 2009
onsdag den 15. juli 2009
Ferie
Tirsdag aften var jeg i Kruså, det var skønt vejr og jeg benyttede chancen til at få en god lang cykeltur. Jeg kørte først til padborg delvis i Tyskland og delvis på den gamle gendarmsti (du kan downloade kort og brochure på denne side ) Fra Padborg kørte jeg ad en anden lille vej til Flensburg og Wassersleben hvor jeg spiste på en græsk restaurant, så over en lille træbro ind i Danmark igen og tilbage til Kruså ad gendarmstien igen. Rigtig god tur på 23 km.
Den gule streg er hvor jeg har cyklet. -JØNNE PÅ HJUL-På ferie
mandag den 13. juli 2009
Uge 29
Vis Uge 29 på et større kort
Det er lidt forsinket at min tur kom denne uge! men jeg vidste heller ikke selv hvor jeg skulle hen med olien før jeg begyndte at læsse i Gøteborg. Ham der plejer at sende min tur til mig har ferie og afløseren havde fri i fredags og var på musikfestival i Vig. Så derfor fik jeg først min mail her til morgen..... Nå men det går nu nok også, for nu er der jo noget at se frem til for når den her tur er kørt så holder jeg ferie i 2 uger!
Der er ellers god plads på færgen i dag.. der holder også 4 - 5 stykker på nederste vogndæk.

-JØNNE PÅ HJUL-
lørdag den 4. juli 2009
Min tur i uge 28
Vis Uge 28 på et større kort
Det var ikke meget jeg fik skrevet i løbet af ugen og det bliver det nok heller ikke i næste, men kortet skal jeg nok lave for det bruger jeg faktisk selv til at planlægge turen med.
-JØNNE PÅ HJUL- o--oo-----oo-
fredag den 26. juni 2009
tirsdag den 23. juni 2009
Sankt Hans aften på Kalvø
Jeg cyklede ad landevejen tilbage ti min lastbil for der var nok for mørt til at finde stien i skoven. Jeg skal nok ligge flere billeder på fra turen senere på ugen for jeg har rigtig mange.
-JØNNE PÅ 2 HJUL-
mandag den 22. juni 2009
Sommer sejlplan
Jeg har min gamle cykel med i denne uge og den har da også været i brug i aften, jeg cyklede rundt i byen på havnen og ud langs kanalen. Det er et dejligt sted at cykle på sådan en sommeraften.
Jeg har nogle billeder fra turen her
Hvis jeg drejer styret så kan cyklen lige være mellem førehuset og traileren, den skal bare bindes lidt fast så den ikke falder af.
Slut for i dag..
-JØNNE PÅ 2 HJUL-
søndag den 21. juni 2009
mandag den 15. juni 2009
Holstebro
Jeg plejer ikke at skrive noget om hvad jeg laver i weekenderne men jeg gør lige en undtagelse. I lørdags cyklede jeg 80 km sammen med Annettes bror Per, det var på den gamle jernbane fra Løgstør til Viborg. Det var da lige noget at prale lidt af syntes jeg. Og jo det var da hårdt for baller og lår, men ellers en god tur. Du kan se vores billeder her
http://www.visitvesthimmerland.dk/danmark/da-dk/menu/himmerlandsstien/himmerlandsstien.htm
http://www.hjarbaek.dk/Himmerlandsstien_low.pdf
Per kørte med godstog på den bane før den blev nedlagt i 90 erne engang, så han kunne jo mange historier om lidt af hvert fra den tid.
-JØNNE PÅ HJUL-
fredag den 12. juni 2009
tirsdag den 9. juni 2009
Hostrup sø rasteplads

Jeg er nu på vej til Sønderborg og jeg har faktisk nået ret langt omkring i dag syntes jeg. Kørte fra Hjørring lidt over 7 ned til Rostrup og til Hvalpsund, Hurup Thy, Sunds Hvor jeg fik kaffe og kage med min gamle ven Finn "Æ'mekaniker" og så til sidst til Klovtoft hernede i Sønderjylland. Jeg bestemte mig for at holde her selvom det ikke lige er den direkte vej til Sønderborg, det har altid set så hyggeligt ud på denne p-plads og der er ikke så meget trafikstøj her på den gamle landevej. Jeg fik da også gået en tur ned til søen mellem to byger. Det kan jeg kun anbefale at man gør engang istedet for at drøne afsted ude på E45
Det er et fantastisk område at gå tur i her. Du kan se min gåtur her Det er noget jeg har lavet med min ny telefon og et program der hedder Nokia Sports Tracker, det skal bare startes og så kan man se på nettet bagefter hvor lang og hvor hurtig turen har været (1,4 km) Jeg kunne også se hvor mange kalorier jeg havde forbrændt, men bare rolig jeg skyndte mig at få kalorie balancen på plads igen efter turen ;-)Jeg tog også et par billeder med den ny telefon.



Okay - de ligger så lidt rodet de billeder men det må i nu leve med denne gang.
-JØNNE PÅ HJUL-
mandag den 8. juni 2009
Stena Saga i dok
Jeg er i Gøteborg som jeg plejer om mandagen, men alt er ikke som det plejer at være for så havde jeg været ude på Kattegat lige nu. Det er fordi Saga er i dok og derfor er der ingen afgang kl 13.30 så må man jo bare vente til den næste afgang som er kl 16.00 Jeg var her ellers allerede kl 12 og så er det jo godt at jeg har min computer for så bliver det ikke så kedeligt at holde her. Jeg skal starte i Hjørring så det betyder intet hvilken færge jeg kommer med for jeg når præcis det samme.

-JØNNE PÅ HJUL-
fredag den 5. juni 2009
onsdag den 3. juni 2009
Svendborg
-JØNNE PÅ HJUL-
tirsdag den 2. juni 2009
gyngehest jeg sejlede med i dag.
Draget ved Lyngs, Thyholm
Draget, der forbinder Thy og Thyholm, er opstået efter istiden ved en kombination af land-hævning og opskylning af grus fra Nissum Bredning.
Draget er en markant botanisk lokalitet, hvor der på forstranden mellem hovedvejen og Nissum Bredning findes strandlimurt, klitfladbælg og strandsennep. I øvrigt har stedet præg af overdrev med arter som bakkeforglemmigej, blød hejre, vårgæslingeblomst, flipkrave, kornet stenbræk og sylfirling. Af mere sjældne arter kan nævnes bakkeknavel, liden snerre og i fugtige lavninger knudearve.Ja det var lige tyvestjålet et sted på nettet ligesom dette luftfoto:

Der er kun nogle få kilometer hen til der hvor jeg skal starte i morgen.
-JØNNE PÅ HJUL-
søndag den 31. maj 2009
tirsdag den 26. maj 2009
Korskroen
-JØNNE PÅ HJUL-
mandag den 25. maj 2009
tirsdag den 19. maj 2009
Dårlig grillbar
I aften holder jeg i Vejen hvor jeg skal starte i morgen. Siden jeg var her sidst er der åbnet en ny grillbar her og den ville jeg da lige prøvespise, jeg bestilte en halv kylling med fritter. Der var mange kunder og det gik ikke så godt med at betjene dem, der var lang ventetid og et par blev helt glemt! de ventede i en time !!! andre gik igen uden at bestille noget!!! Men jeg fik min mad efter ca 25 minutter, kyllingen var god nok og fritterne var også sprøde - men de skal sgu ikke være det hele vejen igennem, vel!! Jeg ved ikke om det er fordi stedet er nyt og de lige skal lære det - men 3 unge (flotte) piger burde kunne gøre det bedre.
Jeg skrev ike noget i går for da var jeg hjemme og min internetforbindelse var røget pga. tordenvejr.
-JØNNE PÅ HJUL-
fredag den 15. maj 2009
Uge 21
Vis Uge 21 på et større kort
-JØNNE PÅ HJUL-
onsdag den 13. maj 2009
tirsdag den 12. maj 2009
Fåborg
Dav dav. Jeg syntes lige at i skulle ha' lov til at se en af de flotte rapsmarker jeg er kørt forbi i dag, det er lige nu at de er allermest gule og med den flotte blå himmel og grønne træer ja så er det dejligt at drøne ud af landevejen sådan en hel dag. Jeg fik ellers også en ufrivillig pause ved korskroen for da jeg kørte ud fra Esbjerg Godstransport hørte jeg godt en forkert lyd ganske kort og jeg var ude for at tjekke om der var en slange i klemme men jeg kunne ikke se noget. Det kunne jeg derimod da jeg kom ud på en
lige vej ud mod motorvejen for da kørte traileren lidt
skævt det sker af og til men normalt ikke så pludseligt, jeg ville rette den ind i nødsporet på tilkørslen til motorvejen for jeg skal helst bruge mindst 100 meter snorlige vej og der har jeg også en hvid streg at flugte med - rigtig godt. Men der skete det at den kun kunne dreje til den forkerte side SHIT!!! så vidste jeg godt hvad der var galt, der var sprunget en hydraulikslange nede ved styretøjet på traileren. Jeg besluttede mig for at køre de ca 5 km ud til korskroen for jeg var jo på vej ind på motorvejen, jeg kørte så langt ude i nødsporet jeg kunne men trods det kørte traileren over 1 meter inde i inderste spor! det så ikke så smart ud og flere var noget nervøse for at overhale. Da jeg kom derud ringede jeg til en kunde jeg har kun et par km derfra HT hydraulik De kunne godt komme med servicevognen med det samme og 3 kvarter senere var jeg køreklar igen - hvor heldig kan man være?
Bortset fra det så går det godt og jeg holder i Fåborg i aften og mangler 4 steder på turen.
-JØNNE PÅ HJUL-






