mandag den 28. december 2009

Thisted

Jeg var lidt heldig med den første aflæsning for der stod på min seddel at jeg skulle ringe en halv time før levering og da det var planlagt til tirsdag morgen ved 7 tiden så var jeg nød til at ringe inden jeg sejlede fra Gøteborg i dag. Men der var bare ingen der tog den i den anden ende, jeg måtte så ringe til kontoret i Søborg og få dem til at gøre noget for når jeg kommer ombord kan jeg ikke gøre så meget. Og det var jo som jeg frygtede LUKKET MELLEM JUL OG NYTÅR. Efter jeg var kørt ombord ringe telefonen igen og jeg fik et nyt nr. jeg kunne ringe på, det prøvede jeg og jeg kunne godt høre på ham at han ikke var så begejstret for at skulle møde kl. 7 på en feriedag, så jeg foreslog at han kunne komme i aften ved 19 tiden istedet for! og det syntes han meget bedre om så det vil sige at jeg fik leveret de første 3000 liter allerede i aften. Det gør så også at jeg er rigtig godt med fra starten i morgen for så kan jeg starte kl.5 og køre de næsten 200 km der er til Esbjerg herfra. Jeg er ellers forbavset over hvor mange lastbiler der var med færgen til Gøteborg i aftes, der var næsten ligeså mange som normalt og det var næsten kun danske chauffører hvilket er usædvanligt, de andre perker truckere er nok hjemme og holde jul.
Nu vil jeg også holde en mini-julefrokost med mig selv inden jeg går i seng for jeg har bortført et stykke sylte og noget andet godt pålæg hjemme fra Annettes køleskab det må jeg hellere få spist inden jeg kommer hjem igen.
Så nat-nat fra mig.
-JØNNE PÅ HJUL-

fredag den 25. december 2009

Stadig travlt..

 Ja der er jo stadig nok at lave for mig så jeg skal lige køre en enkelt tur mere i år, og der kommer jeg da også lidt rundt i landskabet med både Thisted og Langeland på samme tur, så vil jeg bare ønske mig lidt bedre vejr end jeg har haft på de sidste turer.
Grunden til at der er så meget at lave er at der kommer en afgifts stigning på alle typer af smøreolie så derfor vil alle kunder ha' fyldt op inden nytår - forståeligt nok. Det vil så sansynligvis betyde at jeg får en meget stille januar. Min plan er at starte hjemmefra søndag eftermiddag og sejle fra Frederikshavn kl. 20.00. Læsse mandag morgen og med færgen hjem igen over middag, og til Thisted for at begynde der tirsdag morgen. Forventer så at nå Langeland via Esbjerg og Årup og resten om onsdagen...

Vis Mellem jul og nytår.. på et større kort
-JØNNE PÅ JULETUR-

onsdag den 23. december 2009

Snebilleder

fredag den 18. december 2009

Min tur i uge 52


Vis Uge 52 på et større kort
Det er så den tur jeg skal køre i næste uge men som jeg allerede har læsset i dag fredag.
Jeg var med den tidlige færge så jeg var hjemme kl. 18.45 og kan blive hjemme til mandag morgen da jeg starter i Århus.
-JØNNE PÅ HJUL-

onsdag den 16. december 2009

Snevejr på Fyn


Sådan har min udsigt været alt for lang tid i dag.
Jeg holder i aften i Ringe, og jeg havde håbet jeg var nået til Vejle men pga. snekaos på fyn holdt den plan ikke. Det tog mig næsten 4 timer at køre fra Fredericia til Ringe og så mangler jeg stadig Tommerup. Jeg håber det går bedre i morgen for det er planen at jeg skal med færgen i frederikshavn i morgen aften. Der er så meget at lave i næste uge at det er nødvendigt at læsse fredag, det ville under normale omstendighedder ikke være noget problem, men nu må vi se hvordan det går. Jeg valgte at blive i Ringe for der er ikke så meget sne som bare 10 km længere mod Odense og jeg vil nok ikke kunne finde et sted at parkere og måske kunne jeg slet ikke komme til Tomerup.







Over Jerstal

-JØNNE PÅ HJUL I SNE-

fredag den 11. december 2009

Min tur i uge 51


Vis Uge 51 på et større kort
-JØNNE PÅ HJUL-

tirsdag den 8. december 2009

Varde

Her holder jeg ved Roadhouse West på omfartsvejen ved Varde hvor jeg har valgt at bo i nat. Jeg har spist på restauranten og det er da meget hyggeligt men det kan man nu ikke blive mæt af som den journalist der har skrevet det på linket ovenfor. Måske valgte jeg en forkert menu men det billede af fiskefilet med fritter  så nu ud af meget mere end det der kom på min tallerken, så næste gang jeg skal spise her i området fortsætter jeg nok ned til korskroen hvor jeg syntes man får mere mad for færre penge, der gider jeg bare ikke at sove men så må jeg jo køre et andet sted hen bagefter.
-JØNNE PÅ HJUL-

mandag den 7. december 2009

Brønderslev

Jeg er i aften kørt til Brønderslev og der er kun 4 km til hvor jeg starter i morgen. I dag kunne jeg ikke nå færgen kl. 13.15 eller det vil sige den var der stadig men klappen var lukket og så var der bare at vente til den næste kl. 16.00. Jeg havde godt nok på fornemmelsen at det ville blive svært at nå i dag , for jeg skulle læsse 9 produkter og 2 af dem skulle jeg selv suge og så går tiden altså.Det bliver en lidt utraditionel tur for den aflæsning i Karup kan jeg først levere på torsdag, det er en af de store motorer på et varmeværk der skal skiftes olie på og så kan det jo ikke hjælpe at jeg er der før den er tømt for det gamle olie så jeg kan fylde op med 3400 liter frisk olie.

Sådan går det med min skrabekalender

-JØNNE PÅ HJUL-

fredag den 4. december 2009

Min tur i uge 50


Vis Uge 50 på et større kort
-JØNNE PÅ HJUL-

torsdag den 3. december 2009

Pizza

Haløjsa!
Så er den tur ved at være til ende, jeg skal bare til Vitten for at vaske og reperere min stige, det er bare nogle splitter der holder den fast i en holder der skal skiftes. I aftes var jeg i  Odense og havde lyst til pizza så jeg ville finde et sted at købe sådan en, det er sådan set nemt nok men det svære ligger at finde et sted at parkere sådan et lokum her i nærheden. Det endte med at jeg måtte gå næsten 1 km men hvad gør man ikke for en god pizza.

Jeg kunne sagtens holde til turen, det var lidt værre for pizzaen for da jeg lukkede op for kassen lå alt fyldet i et tykt lag i den ene side af kassen :-( ØV! så måtte jeg selv til at få det på plads igen mens den sidste rest af varme forlod pizzaen. Den smagte sådan set godt nok men det lignede noget der havde været spist en gang før. Så det der med at løbe med en pizza er fra nu af forbudt. Da den var spist blev jeg hurtigt træt og jeg gik i seng 21.30 og sov til kl 7 - dejligt!


-JØNNE PÅ HJUL-

tirsdag den 1. december 2009

Så er det december


Ja nu er det december igen og jeg har da også julet lidt i førehuset, jeg fik nemlig denne skrabejulekalender af Annette i adventsgave i søndags, jeg vil håbe der er gevinst på den for det forlangte hun næsten da hun gav mig den.
Jeg holder i Vejle i aften og har været 6 steder på min tur rundt i fædrelandet. 16.30 var klokken da jeg holdt fyraften, det var lidt tidligt men jeg kunne ikke nå flere steder i dag og her er bad godt TV signal og hurtig internet så jeg keder mig ikke og jeg kan sagtens nå det jeg skal nå i morgen.
-JØNNE PÅ HJUL-

mandag den 30. november 2009

Nyt tastatur

Hej og godav.
Ja nu holder jeg så i Hadsund og er klar til at læsse af her i morgen tidlig. Der er godt nok ikke så langt hjem og jeg kunne da også godt være kørt den vej omkring men der var ikke rigtig noget at komme hjem efter i dag for det plejer jeg jo ikke her om mandagen. Jeg brugte så tiden lidt mere fornuftigt tror jeg da, for jeg kom jo forbi Ålborg og der var jo lige nogle julegaver jeg skulle kigge lidt på i Biltema som ligger ude ved center syd i Skalborg. Jeg fandt da også alt det jeg søgte - plus noget mere for sådan går det jo tit disse steder. En af de ting jeg faldt for var et tastatur som jeg nu har koblet til min bærbare computer og det er da helt utroligt hvor meget jeg kan styre med knapperne der på. Nu kan jeg sidde godt i mit gode sæde og arbejde på computeren uden at få ondt i ryggen fordi man sidder meget akavet med en bærbar i en lastbil. Jeg bruger faktisk computeren det meste af døgnet, det er kun når jeg sover at den er slukket, medmindre  jeg skal lade strøm på min mobiltelefon for det gør jeg også med et USB kabel fra computeren. Om dagen holder jeg konstant regnskab med hvormeget olie jeg har i de forskellige rum med et Excel regneark, og når jeg kører fra sted til sted er det jo tit at jeg lytter til lydbøger eller podcasts som også er lydfiler, plus det at jeg også har en masse musik som jeg af og til lytter til. Når det så bliver fyraften så er jeg for det meste på nettet og surfe lidt rundt hvis jeg ikke ser en DVD film eller en film fra harddisken, det kan også være jeg ser TV eller snakker på skype!! Så du kan jo nok forstå at det er vigtigt jeg sidder godt. Det jeg syntes var mest utroligt med mit nye tastatur det var prisen på 49,90 !!! Eneste ulempe er at det er med ledning den kan godt være lidt i vejen, men et trådløst tastatur koster en del mere og jeg syntes jeg har gjort et godt køb. Nu har jeg også skrevet alt dette og jeg er ganske godt tilfreds.
Jeg har en en del at lave for tiden for der er mange der skal ha' fyldt op med smøreolie inden nytår, for der kommer der en ny afgift på 2,50 kr. pr. liter. Det kan godt mærkes men så bliver der jo nok meget stille i januar vil jeg tro.

Sådan ser mit nye 50 kroners tastatur ud
-JØNNE PÅ HJUL-

fredag den 27. november 2009

Min tur i uge 49


Vis Uge 49 på et større kort
-JØNNE PÅ HJUL-

fredag den 20. november 2009

Min tur i uge 48


 Vis Uge 48 på et større kort
Ja så er den tur kørt færdig, og det blev yderst behagelig uge for mig (igen) for det passede sådan at jeg kunne sove rigtig dejlig længe hver nat. Da jeg kom i land i Frederikshavn mandag kl 17 kørte jeg direkte ned til Vårst kraftvarmeværk hvor jeg skulle fylde 2400 liter olie direkte i en stor motor som en anden tankvogn lige havde tømt. Efter det kørte jeg ned til omkring ved Terndrup hvor jeg fandt en dejlig stille rasteplads hvor jeg sov lige til jeg vågnede - 8.30!!! Så gik turen mod Nissum ved Lemvig med 2500 l. og til Spjald med 5000 l. Oksbøllejren nåede jeg også lige. Der står olietankene udenfor så bare jeg kan komme ind på området så kan jeg også læsse af. Der var kun 30 km til næste kunde, så jeg kørte ind til Oksbøl for at proviantere lidt i KIWI og Super Brugsen, og så ud på en ny godt gemt rasteplads hvor jeg holdt i 14 timer! Godt det mobile internet er opfundet - så keder man sig aldrig. Onsdag var også nem, først ud til en nord for Esbjerg med 2000 l. hydraulikolie så ned i sønderjylland med 1000 l. og så helt til Svendborg også kun med 1000 l. Da var klokken 14.00 og der var kun Rønde og Grenå tilbage så kunne jeg jo ligesågodt køre hjem ;-) Der var så lige et uheld på Lillebæltsbroen og 8 Km. kø!! Heldigvis er man klog nok til at dreje fra allerede ved Ejby og køre gamle vej gennem Middelfart og over den gamle lillebæltsbro. Jeg kom til at tænke på at selvom jeg har haft stort kørekort i 30 år i år, så er det første gang jeg har kørt over den i lastbil, så nu har jeg også prøvet det. Ellers gik det strygende og jeg var hjemme kl.17. Torsdag kom jeg hjem til middag -  med hovedpine og lidt uro i maven - føles ikke som influenza, det er også ved at forsvinde igen - heldigvis. 

Jeg har også været igang med en lydbog i denne uge men jeg tror ikke jeg får hørt den færdig, for den fanger mig bare slet ikke selv om jeg er over halv færdig nu. Det er en af Svend Åge Madsen "Mange sære ting for" Det er en af dem jeg fandt på DR kulturguiden.dk Jeg syntes ellers den lød til at være god, det er den måske også men jeg har altså opgivet den.







-JØNNE PÅ HJUL-

torsdag den 19. november 2009

Reklamefilm


Gad vide om jeg får lidt mere olie at køre med når jeg nu har denne lille reklamefilm.

fredag den 13. november 2009

Min tur i uge 47


Vis Uge 47 på et større kort
-JØNNE PÅ HJUL-

torsdag den 12. november 2009

Gratis lydbog

Denne lydbog hørte jeg onsdag og torsdag. Jeg har hentet den gratis på DR HER

Oh, hvilken fantastisk og tillokkende titel for en roman. Nysgerrigheden vækkes, og det skal snart vise sig at være en af de morsomste langt-ude-bøger, jeg længe har læst.

Romanens set up er uimodståeligt: Den berygtede lejemorder, kroaten Toxic, slår den forkerte (FBI-)mand ihjel og er snart på flugt fra USA. Han ser sig nødsaget til at tage en ny identitet, og til sin egen gru/morskab bliver offeret en kendt tv-prædikant, som må lade livet på et toilet i lufthavnen. Snart er Toxic forvandlet til Fader Friendly og på vej til Island for at prædike i lokal-tv. Herefter følger en serie komiske forviklinger, der blandt andet involverer sex med en præstedatter og en djævleuddrivelse i form af tæsk af en karatepræst.

Toxic falder mere eller mindre heldigt til i rollen som Fader Friendly: ””Jeg var det, de kaldte en vanartet unge, en slem dreng. En rigtig slem dreng. I stedet for at læse lektier rendte jeg rundt og rapsede ting i butikker og kneppede piger” Jeg fornemmer smilet stivne i Goodmoondoors ansigt, så jeg må vist hellere vare min tunge. ”Men det var altid i missionærstilling”. Gudfader på lokum. Jeg er stadig fuld”.

Romanen bobler af sprogligt overskud, og hver ny side overrasker positivt med et fantasifuldt og eksplicit sprog. Fader Friendly aka Toxic har fx svært ved at udtale sin værtsfamilies navne: Gunhildur bliver til Gunholder, Sigridur bliver til Sickreader og Goodmoondoor skifter lidt navn, som vinden blæser; Good-manden eller Moon Door. Hallgrimur Helgason er god til at portrættere eller nærmere karrikere det islandske folk samt at få læseren til at føle sympati med en hovedperson, som i udgangspunktet er amoralsk, grim, liderlig og bestemt ikke en af Guds børn.

Da Toxic midtvejs opgiver sin identitet som Fader Friendly for at blive frelst som den lejemorder han er, var jeg faktisk lidt skuffet. En af bogens underholdende facetter er, at man ikke kan greje eller endog har fantasi til at regne ud, hvad der videre sker. Humoren er sort! Virkelig sort og morbid humor. Jeg grinede højt flere gange undervejs. Det er at sammenligne med samme niveau af crazy humor som i filmen ’Borat’.

En af den slags bøger, det er en fornøjelse at læse fordi den er underholdende, morsom, uforudsigelig og med et flot sprog.

-JØNNE PÅ HJUL-

fredag den 6. november 2009

Min tur i uge 46


Vis Uge 46 på et større kort

mandag den 2. november 2009

Dav dav. Jeg er nu på vej til Løgstør efter en lidt turbolent sejltur frem og tilbage til Gøteborg. Søndag aften blæste det ret kraftigt på kattegat så det blev en lidt mere livlig tur end det plejer at være og færgen blev ca en halv time forsinket, det var jo ikke så galt. Men så i dag gik det helt galt. Først troede jeg at jeg havde besvær med at nå saga kl 13.15 for jeg var der næsten i sidste minut. Men det var nu ikke noget problem for den ankom først kl 14.00 og vi sejlede først 15.30. Det var jo så fordi at den blev meget forsinket i stormen søndag nat da den var på vej fra Oslo til Frederikshavn. Det har betydet at alle færgerne har forladt Gøteborg i løbet af blot 6 timer for bubber sejlede 12.30 ca 14 timer forsinket saga kl 15.30 og jutlandica kort tid efter og til sidst danica kl 18.30. og når de sidste 3 bruger samme færgeleje i frederikshavn også så ligger de nærmest i kø på den side også.
Her ankommer Saga til Gøteborg

Jeg ville lige fodre denne måge med noget toastbrød fra sidste uge


Og det er så hvad der sker!

Her kan man se sagas sejlrute fra oslo til Frederikshavn og igen til Gøteborg, man kan godt se den har gået lidt i læ ved sveriges kyst.Den side jeg har det sidste billede fra er denne Og den er faktisk rigtig god til at finde og holde øje med skibe, hvis den starter ved Stockholm skal man bare klikke på kortet og trække det hen hvor man vil og så lige vente lidt til skibene dukker op, mere om det en anden gang for nu vil jeg i seng.

-JØNNE PÅ HJUL-









fredag den 30. oktober 2009

Min tur i uge 45


Vis Uge 45 på et større kort

fredag den 23. oktober 2009

Min tur i uge 44


Vis Uge 44 på et større kort

mandag den 19. oktober 2009

E45 Ålborg

Ja det var så Ålborg jeg nåede til i dag. Jeg fandt aldrig ud af hvorfor men der sejlede ingen færge fra Gøteborg ved 13 tiden som der plejer, det betød så at jeg kom til at vente i over 4 timer på havnen, det er lidt kedeligt - men godt at jeg har min computer så er tiden ikke så lang. Det gik hurtigt med at læsse i dag for selvom der var 23000 liter så var det kun fordelt på 4 produkter mod andre gange op til 9 og så er det at det tager længere tid.
Nu vil jeg snart til at sove for jeg syntes jeg er træt af at lave ingenting og bare sidde og glo på skærmen det meste af dagen for det er jo også det jeg gør når jeg sejler, da så jeg et par afsnit af "Strømer" med Jens Okking.
Godnat fra mig.

-JØNNE PÅ HJUL-

fredag den 16. oktober 2009

Min tur i uge 43


Vis Uge 43 på et større kort
Ja det ser jo ikke ud af så meget men det snyder lidt for den ordre til Fredericia er faktisk 15000 liter til samme sted, og det er noget tykt olie så der går flere timer med at pumpe det ud.

-JØNNE PÅ HJUL-

tirsdag den 13. oktober 2009

På tur med Bubber i dag

På grund af min mini efterårsferie eller rettere forlænget weekend, kørte jeg et døgn senere hjemmefra end jeg plejer. Det betyder så også at det er "Bubbers Badekar" jeg skal sejle med når jeg skal til Danmark igen om tirsdagen. Færgen var næsten fyldt med lastbiler og svenske skibstilsyn eller sådan noget var også med ombord og derfor blev de fleste biler spændt fast selvom det næsten ikke blæste. Min bil fik en strop i forenden og to i
bagenden . Men ikke nok med det der var også brandøvelse da vi kom ud af skærgården, jeg blev jaget ud af min kahyt for det var lige ved siden af den at der var "brand" Det bankede hårdt på døren og da jeg åbnede kravlede der en brandmand med en slange ude på gangen? og jeg skulle gå ud på det åbne vogndæk for at være i sikkerhed som han sagde. Lidt senere kunne jeg gå til min kahyt igen og hvile mig igen. Lige nu er jeg på vej til Lemvig og holder mellem Skive og Struer,

Solen den er strid når den står så lavt.
E45 ved Vodskov ca.


Noget af det jeg har fået tiden til at gå med på det seneste kan du se resultatet af her Det er en samling af hvad jeg kan finde på nettet af billeder avisudklip og videoer hvor FL biler og vognmænd har været indblandet i små og store uheld og sådan noget. Det er blevet til en rimelig pæn samling syntes jeg.

-JØNNE PÅ HJUL-

mandag den 12. oktober 2009

Min tur i uge 42

Efter en lille forlænget weekend starter jeg et døgn forsinket, det vil sige at jeg kører hjemmefra mandag ved 17 tiden.

Vis Uge 42 på et større kort

fredag den 2. oktober 2009

Uge 41


Vis Uge 41 på et større kort

søndag den 27. september 2009

Min tur i uge 40


Vis Uge 40 på et større kort

tirsdag den 22. september 2009

Dav igen!

I aften holder jeg i Ejby på Fyn på en stille industrivej hvor jeg kan holde i fred og ro i nat. Jeg har været 4 steder på min tur. Jeg startede i Fjerritslev kl 7.30 og når man så skal til Farsø og Nykøbing Mors så ligger Limfjorden altså lidt ivejen uanset hvordan man vender det. Bagefter kørte jeg ned til Oksbøl og så kunne jeg ikke nå mere i dag ud over at køre her til Ejby hvor jeg starter i morgen.
Jeg har ikke været så aktiv her på siden den sidste månedstid, jeg har derimod hørt en masse lydbøger som jeg downloader til computeren og så lytter jeg til dem mens jeg kører fra sted til sted. Bøgerne finder jeg her netlydbog.dk Det eneste der kræves er at din kommune er tilmeldt systemet og at du er oprettet som låner på dit bibliotek samt at du har en pinkode der. Når disse krav er opfyldt er det pærenemt at få fat på en ny bog. Eneste problem er at der er et loft på max 5 bøger pr. måned og det har jeg ramt, det er ikke så sjovt at blive afvist når man lige har fundet en god bog. Af dem jeg har hørt til nu er de fleste af Lizza Marklund. Livstid, Nedtælling, Hedebølge og er i gang med Primetime. Har desuden hørt en der hed Den du ikke ser og Ravnens saga. Ja! jeg er lidt bidt af det for tiden og det bedste er nok at det er i arbejdstiden jeg hører lydbøger op til ca 25 timer om ugen! SUPER.


Det var alt for i dag.

-JØNNE PÅ HJUL-

mandag den 21. september 2009

Reklamer

Der er sikkert nogen der har bemærket de reklamer der er her på siden! jeg tjener faktisk penge hver gang der nogen som klikker på dem og på lidt over et år er det nu blevet til 182,97 kr. det er da også en slags penge så jeg skal nok snart til at finde ud af at få dem udbetalt

-JØNNE PÅ HJUL-

lørdag den 19. september 2009

Uge 39


Vis Uge 39 på et større kort

søndag den 13. september 2009

Uge 38


Vis Uge 38 på et større kort

mandag den 7. september 2009

Udslip af flybrændstof

Sådan her så der ud da jeg vågnede i morges i Gøteborg! Total kaos med brandbiler og ambulancer over det hele, jeg troede bare at det var en øvelse for det har der været før hvor jeg også holdt der. Nu i aften har jeg på nettet fundet ud af at det ikke var en øvelse men et udslip af flybrændstof inde på oliehavnen hvor jeg også læsser, bare et andet sted. Billedet er taget af sveriges TV og se nu godt efter for helt ude i højre side der kan man lige se hjørnet af min lastbil. Det er ca, der jeg plejer at holde og sove hver søndag nat. I baggrunden ses indkørslen til havnen. Her kan du læse lidt mere om det. Og HER

-JØNNE PÅ HJUL-

fredag den 4. september 2009

Min tur i uge 37


Vis Uge 37 på et større kort

fredag den 28. august 2009

Min tur i uge 36


Vis Uge 36 på et større kort
Det er hvis den korteste tur jeg nogensinde har kørt med olie. Der er ialt 13500 liter men 8500 er til samme sted.
-JØNNE PÅ HJUL-

fredag den 21. august 2009

Min tur i uge 35


Vis Uge 35 på et større kort

mandag den 17. august 2009

Pause

Jeg har bestemt mig for at holde en lille pause med skriveriet, men kommer sikkert tilbage igen når der sker noget nyt.

-JØNNE PÅ HJUL-

fredag den 14. august 2009

Min tur i uge 34


Vis Uge 34 på et større kort

lørdag den 8. august 2009

Min tur i uge 33


Vis Uge 33 på et større kort

onsdag den 5. august 2009

Ribe

I aften holder jeg i Ribe og jeg mangler nu kun 4 steder af de 19 der var i alt i denne uge. Det har været et super dejligt vejr i dag og i aften, så derfor har jeg jo også kørt en tur på min cykel i aften først lidt rundt inde i Ribe og så lige ud til Kammerslusen og tilbage igen - 19 km blev det til. På vej tilbage købte jeg en pizza som som jeg spiste her ved bilen. Jeg regner med at blive tom i morgen og holde fri på fredag.




mandag den 3. august 2009

Ferien er slut !

Ja det var så den ferie! Og hvilken start - 19 aflæsninger, men det er nu dejligt at der er noget at lave. Jeg var med færgen hjem kl 16.00 i dag og er kun kørt til Sæby for jeg skal jo starte lige her ude i Dybvad. Jeg har også fået rørt bentøjet lidt her i aften for jeg har jo min cykel med igen og har kørt en tur på 21,5 km. Ind til centrum og havn og lidt ned langs kysten og tilbage igen.
Her er cykelturen.

Vis cykeltur 3/8 09 på et større kort
Det var alt for nu.
-JØNNE PÅ HJUL-

lørdag den 1. august 2009

Min tur i uge 32


Vis Uge 32 på et større kort

onsdag den 15. juli 2009

Ferie

Ja jeg holder ferie nu fra i dag onsdag hvor jeg blev færdig med min olietur, De næste 2 uger har jeg også ferie, bilen skal ikke køre da der er lukket på fabriken i Gøteborg hvor jeg læsser.
Tirsdag aften var jeg i Kruså, det var skønt vejr og jeg benyttede chancen til at få en god lang cykeltur. Jeg kørte først til padborg delvis i Tyskland og delvis på den gamle gendarmsti (du kan downloade kort og brochure på denne side ) Fra Padborg kørte jeg ad en anden lille vej til Flensburg og Wassersleben hvor jeg spiste på en græsk restaurant, så over en lille træbro ind i Danmark igen og tilbage til Kruså ad gendarmstien igen. Rigtig god tur på 23 km.Den gule streg er hvor jeg har cyklet.

-JØNNE PÅ HJUL-På ferie

mandag den 13. juli 2009

Uge 29


Vis Uge 29 på et større kort

Det er lidt forsinket at min tur kom denne uge! men jeg vidste heller ikke selv hvor jeg skulle hen med olien før jeg begyndte at læsse i Gøteborg. Ham der plejer at sende min tur til mig har ferie og afløseren havde fri i fredags og var på musikfestival i Vig. Så derfor fik jeg først min mail her til morgen..... Nå men det går nu nok også, for nu er der jo noget at se frem til for når den her tur er kørt så holder jeg ferie i 2 uger!
Der er ellers god plads på færgen i dag.. der holder også 4 - 5 stykker på nederste vogndæk.

-JØNNE PÅ HJUL-

lørdag den 4. juli 2009

Min tur i uge 28


Vis Uge 28 på et større kort
Det var ikke meget jeg fik skrevet i løbet af ugen og det bliver det nok heller ikke i næste, men kortet skal jeg nok lave for det bruger jeg faktisk selv til at planlægge turen med.

-JØNNE PÅ HJUL- o--oo-----oo-

fredag den 26. juni 2009

Min tur i uge 27

Husk at se nye billeder nedenunder kortet...

Vis Uge 27 på et større kort

Billeder fra Sankt Hans Aften

tirsdag den 23. juni 2009

Sankt Hans aften på Kalvø

Igen i dag havde jeg stor glæde af min cykel. Jeg holdt fyraften på Genner Hoel rasteplads på den gamle hovedvej nord for Åbenrå ved 18 tiden og skyndte mig at få noget at spise for jeg skulle da på cykelsafari igen i aften. Og det blev da til en fantastisk tur, først på noget der hedder kalvøstien gennem noget skov og gennem en indhegning med græssende kreaturer og det hele, men stien var mærket den vej så det var jo nok i orden. Det var ikke en sti der er særlig velegnet til at cykle på, men har man en robust cykel og stærke ben så går det. Men der midt på græsmarken finder jeg den smukkeste udsigt jeg længe har setDet er Genner bugt og den lille ø Kalvø med lystbådhavn og ser man godt efter så er der et sankt hans bål ude på spidsen!!! Der må jeg da absolut hen for det ser da hyggeligt ud. Det var ikke rigtig startet da jeg kom derned så jeg kunne lige nå at cykle en omgang på øen, der går en sti hele vejen rundt og midt på øen er der en sten park (lige noget for mig) med sten fra hele skandinavien som er bragt hertil i istiden. Men nu tilbage til den nordlige ende hvor jeg købte en stegt pølse og en fuglsang blackbird - det er altså den lokale øl. Nu var der også et orkester der spillede, det kunne ligesågodt ha' været "de gyldene løver" men dem her hed Havbrus og spillede og sang godt. Bålet blev tændt af spejderne der kom i et fakkeloptog over dæmningen til øen. Manden der skulle holde båltalen var blevet indlagt så den var aflyst.
Jeg cyklede ad landevejen tilbage ti min lastbil for der var nok for mørt til at finde stien i skoven. Jeg skal nok ligge flere billeder på fra turen senere på ugen for jeg har rigtig mange.


-JØNNE PÅ 2 HJUL-

mandag den 22. juni 2009

Sommer sejlplan

I dag regnede jeg med at jeg skulle sejle hjem med Stena Saga, men den var ikke på sin plads da jeg kom til færgen det viste sig så at de har indført en sommer sejlplan der indebærer at den sejler fast Frh. Oslo hele tiden. Men de har sat "Bubber" til at sejle om mandagen også, der er bare det problem at den ligger i frihavnen godt nok næsten lige på den anden side af havnen men der er altså et stykke vej at køre. Jeg kunne lige nå det så jeg kørte næsten direkte ombord. Og heldigvis var der flot og stile vejr så det var en behagelig overfart i dag.
Jeg har min gamle cykel med i denne uge og den har da også været i brug i aften, jeg cyklede rundt i byen på havnen og ud langs kanalen. Det er et dejligt sted at cykle på sådan en sommeraften.
Jeg har nogle billeder fra turen her
Hvis jeg drejer styret så kan cyklen lige være mellem førehuset og traileren, den skal bare bindes lidt fast så den ikke falder af.

Slut for i dag..
-JØNNE PÅ 2 HJUL-

søndag den 21. juni 2009

Min tur i uge 26


Vis Uge 26 på et større kort

Det er jo hurtigt overstået ser det ud til..

-JØNNE PÅ HJUL-

mandag den 15. juni 2009

Holstebro

Jeg har idag læsset i Gøteborg som jeg plejer og kom med færgen kl. 13.30. Min første aflæsning er også overstået det var 1000 liter kædesavsolie til et sted hvor jeg mente at det var muligt at læsse af selvom jeg først kunne være der kl. 19.30. det var da heller ikke noget problem. Det er meningen at traileren skal på værksted i Stilling når jeg er færdig med turen, det er det der styretøj som jeg har døjet lidt med der skal laves rigtigt.
Jeg plejer ikke at skrive noget om hvad jeg laver i weekenderne men jeg gør lige en undtagelse. I lørdags cyklede jeg 80 km sammen med Annettes bror Per, det var på den gamle jernbane fra Løgstør til Viborg. Det var da lige noget at prale lidt af syntes jeg. Og jo det var da hårdt for baller og lår, men ellers en god tur. Du kan se vores billeder her

http://www.visitvesthimmerland.dk/danmark/da-dk/menu/himmerlandsstien/himmerlandsstien.htm
http://www.hjarbaek.dk/Himmerlandsstien_low.pdf

Per kørte med godstog på den bane før den blev nedlagt i 90 erne engang, så han kunne jo mange historier om lidt af hvert fra den tid.

-JØNNE PÅ HJUL-

fredag den 12. juni 2009

Min tur i uge 25


Vis Uge 25 på et større kort

-JØNNE PÅ HJUL-

tirsdag den 9. juni 2009

Hostrup sø rasteplads


Jeg er nu på vej til Sønderborg og jeg har faktisk nået ret langt omkring i dag syntes jeg. Kørte fra Hjørring lidt over 7 ned til Rostrup og til Hvalpsund, Hurup Thy, Sunds Hvor jeg fik kaffe og kage med min gamle ven Finn "Æ'mekaniker" og så til sidst til Klovtoft hernede i Sønderjylland. Jeg bestemte mig for at holde her selvom det ikke lige er den direkte vej til Sønderborg, det har altid set så hyggeligt ud på denne p-plads og der er ikke så meget trafikstøj her på den gamle landevej. Jeg fik da også gået en tur ned til søen mellem to byger. Det kan jeg kun anbefale at man gør engang istedet for at drøne afsted ude på E45 Det er et fantastisk område at gå tur i her. Du kan se min gåtur her Det er noget jeg har lavet med min ny telefon og et program der hedder Nokia Sports Tracker, det skal bare startes og så kan man se på nettet bagefter hvor lang og hvor hurtig turen har været (1,4 km) Jeg kunne også se hvor mange kalorier jeg havde forbrændt, men bare rolig jeg skyndte mig at få kalorie balancen på plads igen efter turen ;-)
Jeg tog også et par billeder med den ny telefon.










Okay - de ligger så lidt rodet de billeder men det må i nu leve med denne gang.
-JØNNE PÅ HJUL-

mandag den 8. juni 2009

Stena Saga i dok


Jeg er i Gøteborg som jeg plejer om mandagen, men alt er ikke som det plejer at være for så havde jeg været ude på Kattegat lige nu. Det er fordi Saga er i dok og derfor er der ingen afgang kl 13.30 så må man jo bare vente til den næste afgang som er kl 16.00 Jeg var her ellers allerede kl 12 og så er det jo godt at jeg har min computer for så bliver det ikke så kedeligt at holde her. Jeg skal starte i Hjørring så det betyder intet hvilken færge jeg kommer med for jeg når præcis det samme.
Færgen Saga ligger på værftet lige på den anden side af havnen, jeg har læst på stenas hjemmeside at den er klar igen på fredag.



Her kan i se færgen som er på værft.






-JØNNE PÅ HJUL-







fredag den 5. juni 2009

Det er så min tur i uge 24


Vis Uge 24 på et større kort

onsdag den 3. juni 2009

Svendborg

Jeg er så nået til Svendborg i dag, jeg har ikke læsset noget af på Fyn endnu for det blev det lidt for sent til og så kunne jeg jo ligeså godt køre ud til den længst væk for så skal jeg da kun køre hjemad i morgen - ja lige bortset fra at jeg skal omkring Esbjerg også, men så er det også slut og weekend igen. På kortet fra uge 23 har jeg lavet røde prikker for de steder der er leveret og det jeg mangler har blå prikker.

-JØNNE PÅ HJUL-

tirsdag den 2. juni 2009

I dag er det tirsdag efter pinse og jeg har været i Gøteborg for at laste olie i dag. Det super gode vejr vi har haft i pinsen er ved at være brugt op, jeg syntes ellers ikke at det blæste ret meget da jeg var i Sverige, men da vi kom ud på Kattegat var jeg ikke i tvivl om det blæste eller ej. Når det er tirsdag så er det jo også "Bubber" der sejler kl. 13.00 og den er noget mere livlig end de andre færger. Jeg har filmet lidt fra min kahyt, der ser man tydeligt at det blæser og at det er en
gyngehest jeg sejlede med i dag.

Jeg er nu kørt ned til Draget mellem Thy og Thyholm og holder kun 20 meter fra Nissum Bredning, det er et lidt specielt sted men nu stormer det så meget at jeg ikke har lyst til at gå ud.

Draget ved Lyngs, Thyholm

Draget, der forbinder Thy og Thyholm, er opstået efter istiden ved en kombination af land-hævning og opskylning af grus fra Nissum Bredning.

Draget er en markant botanisk lokalitet, hvor der på forstranden mellem hovedvejen og Nissum Bredning findes strandlimurt, klitfladbælg og strandsennep. I øvrigt har stedet præg af overdrev med arter som bakkeforglemmigej, blød hejre, vårgæslingeblomst, flipkrave, kornet stenbræk og sylfirling. Af mere sjældne arter kan nævnes bakkeknavel, liden snerre og i fugtige lavninger knudearve.
Ja det var lige tyvestjålet et sted på nettet ligesom dette luftfoto:

Der er kun nogle få kilometer hen til der hvor jeg skal starte i morgen.

-JØNNE PÅ HJUL-

søndag den 31. maj 2009

Uge 23


Vis Uge 23 på et større kort

Ja det er jo typisk, når der kun er 2 dage til at læsse af i så er det en lang tur jeg har! Nå men jeg når det nu nok.

-JØNNE PÅ HJUL-

tirsdag den 26. maj 2009

Korskroen

Jeg holder i aften på Korskroen ved Esbjerg, og her har jeg spist svensk pølseret, det var ikke så godt som jeg har fået det andre steder men det kunne da spises. Jeg har kørt turen lidt anderledes end jeg plejer, men det er en lang historie hvorfor og den kan jeg slet ikke holde mig vågen til at skrive i dag.. I morgen er det så Esbjerg, Padborg, Vamdrup og Odense jeg kommer til, Nr Snede og Silkeborg når jeg nok ikke....

-JØNNE PÅ HJUL-

mandag den 25. maj 2009

Ålborg

Jeg er i aften stoppet på rastepladsen ved Ålborg og jeg er på vej til Sevel ved Vinderup. Det er dejligt vejr og jeg har været ude det meste af aftnen. Alt gik som det skulle i Gøteborg i dag så der er ikke så meget at fortælle om.
Godnat fra mig

-JØNNE PÅ HJUL-

fredag den 22. maj 2009

Uge 22


Vis Uge 22 på et større kort

tirsdag den 19. maj 2009

Dårlig grillbar

Haløjsa!
I aften holder jeg i Vejen hvor jeg skal starte i morgen. Siden jeg var her sidst er der åbnet en ny grillbar her og den ville jeg da lige prøvespise, jeg bestilte en halv kylling med fritter. Der var mange kunder og det gik ikke så godt med at betjene dem, der var lang ventetid og et par blev helt glemt! de ventede i en time !!! andre gik igen uden at bestille noget!!! Men jeg fik min mad efter ca 25 minutter, kyllingen var god nok og fritterne var også sprøde - men de skal sgu ikke være det hele vejen igennem, vel!! Jeg ved ikke om det er fordi stedet er nyt og de lige skal lære det - men 3 unge (flotte) piger burde kunne gøre det bedre.
Jeg skrev ike noget i går for da var jeg hjemme og min internetforbindelse var røget pga. tordenvejr.

-JØNNE PÅ HJUL-

fredag den 15. maj 2009

Uge 21

Der er 6 steder i næste uge og det kan jeg nok godt bruge to dage på og så holde helligdag torsdag og fri på fredag :-)Til de tre steder i Horsens er der i alt 10000 liter, så det går der da lidt tid med. Den ene af dem er en ny kunde, det er dejligt at det også går den vej!

Vis Uge 21 på et større kort

-JØNNE PÅ HJUL-

onsdag den 13. maj 2009

Melodi Grandprix

Her kan du se melodigrandprix, klik på ikonet i det land du vil se!

tirsdag den 12. maj 2009

Fåborg


Dav dav. Jeg syntes lige at i skulle ha' lov til at se en af de flotte rapsmarker jeg er kørt forbi i dag, det er lige nu at de er allermest gule og med den flotte blå himmel og grønne træer ja så er det dejligt at drøne ud af landevejen sådan en hel dag. Jeg fik ellers også en ufrivillig pause ved korskroen for da jeg kørte ud fra Esbjerg Godstransport hørte jeg godt en forkert lyd ganske kort og jeg var ude for at tjekke om der var en slange i klemme men jeg kunne ikke se noget. Det kunne jeg derimod da jeg kom ud på en
lige vej ud mod motorvejen for da kørte traileren lidt
skævt det sker af og til men normalt ikke så pludseligt, jeg ville rette den ind i nødsporet på tilkørslen til motorvejen
for jeg skal helst bruge mindst 100 meter snorlige vej og der har jeg også en hvid streg at flugte med - rigtig godt. Men der skete det at den kun kunne dreje til den forkerte side SHIT!!! så vidste jeg godt hvad der var galt, der
var sprunget en hydraulikslange nede ved styretøjet på traileren. Jeg besluttede mig for at køre de ca 5 km ud til korskroen for jeg var jo på vej ind på motorvejen, jeg kørte så langt ude i nødsporet jeg kunne men trods det kørte traileren over 1 meter inde i inderste spor! det så ikke så smart ud og flere var noget nervøse for at overhale. Da jeg kom derud ringede jeg til en kunde jeg har kun et par km derfra HT hydraulik De kunne godt komme med servicevognen med det samme og 3 kvarter senere var jeg køreklar igen - hvor heldig kan man være?
Bortset fra det så går det godt og jeg holder i Fåborg i aften og mangler 4 steder på turen.

-JØNNE PÅ HJUL-