søndag den 31. maj 2009
tirsdag den 26. maj 2009
Korskroen
Jeg holder i aften på Korskroen ved Esbjerg, og her har jeg spist svensk pølseret, det var ikke så godt som jeg har fået det andre steder men det kunne da spises. Jeg har kørt turen lidt anderledes end jeg plejer, men det er en lang historie hvorfor og den kan jeg slet ikke holde mig vågen til at skrive i dag.. I morgen er det så Esbjerg, Padborg, Vamdrup og Odense jeg kommer til, Nr Snede og Silkeborg når jeg nok ikke....
-JØNNE PÅ HJUL-
-JØNNE PÅ HJUL-
mandag den 25. maj 2009
tirsdag den 19. maj 2009
Dårlig grillbar
Haløjsa!
I aften holder jeg i Vejen hvor jeg skal starte i morgen. Siden jeg var her sidst er der åbnet en ny grillbar her og den ville jeg da lige prøvespise, jeg bestilte en halv kylling med fritter. Der var mange kunder og det gik ikke så godt med at betjene dem, der var lang ventetid og et par blev helt glemt! de ventede i en time !!! andre gik igen uden at bestille noget!!! Men jeg fik min mad efter ca 25 minutter, kyllingen var god nok og fritterne var også sprøde - men de skal sgu ikke være det hele vejen igennem, vel!! Jeg ved ikke om det er fordi stedet er nyt og de lige skal lære det - men 3 unge (flotte) piger burde kunne gøre det bedre.
Jeg skrev ike noget i går for da var jeg hjemme og min internetforbindelse var røget pga. tordenvejr.
-JØNNE PÅ HJUL-
I aften holder jeg i Vejen hvor jeg skal starte i morgen. Siden jeg var her sidst er der åbnet en ny grillbar her og den ville jeg da lige prøvespise, jeg bestilte en halv kylling med fritter. Der var mange kunder og det gik ikke så godt med at betjene dem, der var lang ventetid og et par blev helt glemt! de ventede i en time !!! andre gik igen uden at bestille noget!!! Men jeg fik min mad efter ca 25 minutter, kyllingen var god nok og fritterne var også sprøde - men de skal sgu ikke være det hele vejen igennem, vel!! Jeg ved ikke om det er fordi stedet er nyt og de lige skal lære det - men 3 unge (flotte) piger burde kunne gøre det bedre.
Jeg skrev ike noget i går for da var jeg hjemme og min internetforbindelse var røget pga. tordenvejr.
-JØNNE PÅ HJUL-
fredag den 15. maj 2009
Uge 21
Der er 6 steder i næste uge og det kan jeg nok godt bruge to dage på og så holde helligdag torsdag og fri på fredag :-)Til de tre steder i Horsens er der i alt 10000 liter, så det går der da lidt tid med. Den ene af dem er en ny kunde, det er dejligt at det også går den vej!
Vis Uge 21 på et større kort
-JØNNE PÅ HJUL-
Vis Uge 21 på et større kort
-JØNNE PÅ HJUL-
onsdag den 13. maj 2009
tirsdag den 12. maj 2009
Fåborg
Dav dav. Jeg syntes lige at i skulle ha' lov til at se en af de flotte rapsmarker jeg er kørt forbi i dag, det er lige nu at de er allermest gule og med den flotte blå himmel og grønne træer ja så er det dejligt at drøne ud af landevejen sådan en hel dag. Jeg fik ellers også en ufrivillig pause ved korskroen for da jeg kørte ud fra Esbjerg Godstransport hørte jeg godt en forkert lyd ganske kort og jeg var ude for at tjekke om der var en slange i klemme men jeg kunne ikke se noget. Det kunne jeg derimod da jeg kom ud på en
lige vej ud mod motorvejen for da kørte traileren lidt
skævt det sker af og til men normalt ikke så pludseligt, jeg ville rette den ind i nødsporet på tilkørslen til motorvejen for jeg skal helst bruge mindst 100 meter snorlige vej og der har jeg også en hvid streg at flugte med - rigtig godt. Men der skete det at den kun kunne dreje til den forkerte side SHIT!!! så vidste jeg godt hvad der var galt, der var sprunget en hydraulikslange nede ved styretøjet på traileren. Jeg besluttede mig for at køre de ca 5 km ud til korskroen for jeg var jo på vej ind på motorvejen, jeg kørte så langt ude i nødsporet jeg kunne men trods det kørte traileren over 1 meter inde i inderste spor! det så ikke så smart ud og flere var noget nervøse for at overhale. Da jeg kom derud ringede jeg til en kunde jeg har kun et par km derfra HT hydraulik De kunne godt komme med servicevognen med det samme og 3 kvarter senere var jeg køreklar igen - hvor heldig kan man være?
Bortset fra det så går det godt og jeg holder i Fåborg i aften og mangler 4 steder på turen.
-JØNNE PÅ HJUL-
mandag den 11. maj 2009
E45 Ålborg
Ja så er det blevet hverdag igen efter en lang Weekend, jeg sov helt til vækkeuret ringede kl 8.00. Det er ikke så tit jeg kan det selvom jeg går sent i seng = halv to eller måske to om natten så bliver der en del trafik omkring mig når det bliver morgen der hvor jeg holder og sover i Gøteborg. Min læssetid er først 9.30 så jeg har god tid til at vågne, men jeg kører normalt ind og gør klar kl. 9.00. I dag skulle jeg læsse 9 forskellige produkter så jeg var bange for at jeg ikke kunne nå den tidlige færge, men det gik nu rigtig godt med at få det hele på plads i de forskellige rum i tanken. Det var lidt vigtigt at jeg nåede den tidlige færge i dag for jeg havde en aftale med ham der kører i den underlige bil på billederne, han skulle kontrollere tællerne på mine pumper. Det skal gøres hvert andet år og man gør det ved at jeg pumper ca 1500 liter olie over gennem hans system mens han så måler lidt på det inden han pumper det tilbage igen. Det gik der halvanden time med da jeg kom til Frederikshavn sidst på eftermiddagen.
Derfor gad jeg ikke køre længere end hertil Ålborg, ellers er jeg jo på vej til Lemvig, men jeg når det nu nok alligevel.
Carsten som kører den her målervogn kører rundt i hele landet og kontrollerer oliemålere på tankvogne og standere. Han brugte hele mandagen på at køre fra Glostrup til Frederikshavn for at kontrollere mig og så to mere i morgen.
-JØNNE PÅ HJUL-
Derfor gad jeg ikke køre længere end hertil Ålborg, ellers er jeg jo på vej til Lemvig, men jeg når det nu nok alligevel.
torsdag den 7. maj 2009
onsdag den 6. maj 2009
Odense
Jeg er i aften i Odense og jeg mangler to steder at læsse af. Turen har gået helt som ventet, så jeg var hjemme i aftes for jeg kunne sansynligvis ikke nå til Give inden fyraften, derfor kørte jeg hjem, så startede jeg bare tidligt i morges og har nu nået det samme alligevel.
I går fik jeg også lavet min tæller til hydraulikolie pumpen så nu kan jeg igen få den til at stoppe ved et bestemt antal liter. På mandag når jeg kommer til Frederikshavn med færgen har jeg en aftale med en der skal kontrollere og godkende begge tællere, det skal gøres hvert andet år. Han ville gerne gøre det i Frederikshavn mandag aften!!! og det er da i orden med mig så.
Billederne her til højre er fra Kina, det er tilsyneladende blevet skik og brug at
køre ud over kanten på en bro uden at falde ned!! Er der nogen der tør prøve det på
Vejlebroen??? Jeg gør ihvertfald ikke.
Jeg fandt billederne her
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article2378072.ece
Og mange flere billeder af den øverste her
http://zaza.dk/?p=214
-JØNNE PÅ HJUL-

I går fik jeg også lavet min tæller til hydraulikolie pumpen så nu kan jeg igen få den til at stoppe ved et bestemt antal liter. På mandag når jeg kommer til Frederikshavn med færgen har jeg en aftale med en der skal kontrollere og godkende begge tællere, det skal gøres hvert andet år. Han ville gerne gøre det i Frederikshavn mandag aften!!! og det er da i orden med mig så.
Billederne her til højre er fra Kina, det er tilsyneladende blevet skik og brug at
køre ud over kanten på en bro uden at falde ned!! Er der nogen der tør prøve det påVejlebroen??? Jeg gør ihvertfald ikke.
Jeg fandt billederne her
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article2378072.ece
Og mange flere billeder af den øverste her
http://zaza.dk/?p=214
-JØNNE PÅ HJUL-

mandag den 4. maj 2009
Hirtshals
Jeg er i aften i Hirtshals, det stormer en del og og der er noget koldt syntes jeg, så jeg bliver inde i mit førehus i aften. Jeg kan se et stort gult skib herfra det hedder "Isafold" På netet fandt jeg ud af at det er danmarks størst fiskerfartøj som plejer at fiske i Nordatlanten. Se det HER. Jeg kom med den tidlige færge (13.30) fra Gøteborg i dag og jeg har leveret 4000 liter olie til et biogasanlæg uden for Hjørring inden jeg kørte herop. Tirsdag skal jeg på værksted i Ålborg, der skal laves noget på den ene tæller for at den kan blive kontrolleret og godkendt i næste uge. Så når jeg har læsset af i Hadsund i morgen kan jeg nok lige så godt køre hjem for jeg tror ikke jeg kan nå flere den dag alligevel.

-JØNNE PÅ HJUL-
Ved færgen holdt jeg ved siden af en tyrkisk lastbil med
orientalske tæpper på de udvendige trin!!!
Så er der stil over det.............
orientalske tæpper på de udvendige trin!!!
Så er der stil over det.............
-JØNNE PÅ HJUL-
Abonner på:
Opslag (Atom)