onsdag den 30. juni 2010

Styrmand Jonas..

Det er nu tirsdag aften og meget sent, vi holder i Bov ved Padborg og har spist en pizza som vi købte i Kruså. Det er blevet lidt sent fordi Jonas går meget op i fodbold og Spanien er hans favorit hold ved VM så det skulle vi jo naturligvis se og da det er min computer vi ser TV på så har jeg ikke rigtig kunnet lave noget før det blev sent for vi skulle jo også i bad da kampen var slut. Der er ingen problemer i at Jonas er med og faktisk så kan han godt hjælpe mig lidt af og til når der skal skiftes om på en kontakt og sådan noget det var han hurtig til at lære.
Mandag eftermiddag da vi sejlede hjem fra Sverige spurgte jeg færgepersonalet om vi eventuelt kunne komme op på broen og se hvordan man styrer sådan en stor færge, det kunne vi godt. Styrmanden hed også Jonas og han viste os rundt og fortalte om det hele, og den Jonas jeg har med fik skam lov til at sidde ved roret lidt på vej mod Frederikshavn. Da vi kom i land kørte vi til Hjørring hvor vi sov i nat.
 Her er det styrmand Rasmussen 10 år!

Andre gange er det lidt kedeligt eller også 
ser man for meget fodbold lidt for sent.

Det kan jeg da godt lige hjælpe med.

Nu mangler vi kun 2  steder, Vissenbjerg og Århus havn. Så skal bilen vaskes så den er klar til en ny tur. På torsdag skal bilen til service og fredag holder jeg fri fordi jeg skal gøre klar til studenterfest for min datter hjemme i haven på lørdag.
 Louise 
-JØNNE & JONAS PÅ HJUL-

søndag den 27. juni 2010

Min tur i uge 26


Vis Uge 26-2010 på et større kort
Det er så min tur til uge 26. Jeg har ellers medhjælper med i denne uge, det er en dreng, Jonas på 10 år! det bliver spændende tror jeg! 
Mere om det senere.
-JØNNE PÅ HJUL-

onsdag den 23. juni 2010

Sankt Hans på Kalvø

Det går jo lige efter planen - Jeg mangler kun 2 steder på min tur Århus og Grenå. Og denne Sankt hans aften blev næsten en nøjagtig kopi af den sidste år som du kan læse om her Jeg har jo min cykel med og naturligvis skulle jeg prøve kalvøstien igen. Det var samme gode vejr som sidste år og samme dame der solgte pølser til mig - og hun kunne godt huske mig. Jeg har mange flere billeder men jeg har ikke tid til at ligge dem ind for jeg er træt og vil snart i seng.
Den gule streg er kalvøstien som jeg kørte på både frem og tilbage.

-JØNNE PÅ HJUL-


lørdag den 19. juni 2010

Min tur i uge 25


Vis Uge 25 på et større kort
Det er så min tur til uge 25. Jeg starter som normalt søndag og læsser i Gøteborg mandag. Det meste af tirsdagen holder jeg fri fordi min datter Louise bliver student og får huen på lige før middag - det vil jeg jo ikke gå glip af når det nu kan lade sig gøre at komme hjem omkring. Onsdag og torsdag kører jeg resten af turen og fredag holder jeg fri igen for da skal vi til translokation på statsskolen om formiddagen, og om eftermiddagen skal  Morten hentes hjem fra efterskolen - jo  der er nok at se til med de efterhånden  store unger.
-JØNNE PÅ HJUL-

tirsdag den 15. juni 2010

cykeltur både ved Oddesund og Trelde Nes

I går mandag sejlede jeg hjem fra Gøteborg med Stena Saga. Det blev en fantastisk flot sejltur for Kattegat var helt stille og nærmest havblik kan man godt sige, det var lidt utroligt for så meget som det blæste hele weekenden burde der være lidt mere liv i baljen syntes jeg.
Jeg har mange flere billeder, de kommer længere nede i et Picassa Diasshow.
Når jeg skal starte i Lemvig plejer jeg at køre ned ad motorvejen, hovedvej 13 og over Skive og Vinderup, men den vej har jeg kørt så mange gange den seneste tid så jeg valgte at køre ud over Thisted i stedet for, så kunne jeg jo nok finde et sted hvor jeg kunne få en god aftencykeltur. Jeg bestemte mig for at holde lige syd for Oddesundbroen for jeg mente at der var noget at udforske på cykel! Det var så på vej der ud at der var en anden tankvognschauffør der kørte i grøften, blev fastklemt og brændte ihjel. Det skete godt en time efter jeg var kørt forbi samme sted. Jeg har hørt et rygte at det skulle være en af skanols biler men jeg har ikke fået det bekræftet endnu! Men godt at jeg var langt væk, for hvem har lige lyst til at gå hen til en benzintankvogn der brænder - Jeg har ikke! Nå men tilbage til min cykeltur. Det viste sig at det blæste en hel del jo mere jeg kom vest på, men det var nu en ganske god og oplevelsesrig cykeltur alligevel. Mine nye dæk skulle afprøves - og det blev de! på næsten alt tænkeligt underlag sand, græs, sten, skaller, vand og løs strandsand men det dur ikke rigtigt at køre i. Når du ser diasshowet her under så læs billedteksterne det er en del af historien.
Og hvis nogen har lyst til at se hvad der sker i Brovst en almindelig mandag aften kl. 18.30 (ikke meget) så har jeg da også lige nået at filme det med min telefon da jeg kørte gennem byen. Klik på billedet herunder
Fra Opdateret for nylig


I dag har jeg leveret olie i Lemvig, Vinderup,  Aulum. Højer og Padborg. Næste stop er Fredericia hvor de åbner 7.30 så jeg kan godt sove længe for jeg er kun et par km derfra. I aften har jeg også været på cykeltur det blev hvis til næsten 19 km ud til Trelde Nes og tilbage igen. Vejret var perfekt til at cykle i og området derude er noget helt særligt hvor man godt kan glemme at man befinder sig i år 2010 Flere steder kan man næsten føle sig hensat til stenalderen når man ikke kan se noget menneskeskabt overhovedet i nogen retninger! 
De to første billeder er fra Sønderjylland nord for Højer et sted. Flaget er sikkert fordi at det er genforeningsdag vil jeg tro, for jeg er jo ved de mest danske af alle nemlig sønderjyderne
Ellers er det Vejle fjord og Lillebælt  ved Trelde Nes.
 -JØNNE PÅ HJUL-

Tankvogn væltet og brændt


Mandag aften væltede der en olietankvogn, der gik ild i den og chaufføren blev fastklemt og brændte ihjel.....
For at berolige alle så var det ikke mig men faktisk så kørte jeg på den strækning vest for Fjerritslev godt en time før ulykken. 

Ekstra Bladet / video

Nordjyske.dk

Uhyggeligt når sådan noget sker!

-JØNNE PÅ HJUL-

søndag den 13. juni 2010

Min tur i uge 25 - 2010


Vis uge 24 på et større kort
Det er så hvad jeg skal få nogle dage til at gå med i uge 24.
-JØNNE PÅ HJUL-

tirsdag den 8. juni 2010

I dag har jeg ikke haft særlig travlt det har mest bare været at køre, men jeg har dog været 4 steder og jeg er da kommet af med en del olie 8000 liter blev det til. Jeg kørte først til Kibæk hvor jeg skulle af med 2 typer olie på en maskinstation. Der var lidt trængsel - jeg tror alle maskiner var hjemme.
Siden gik turen til Esbjerg hvor jeg skulle 2 steder, først til en vognmand og derefter til et firma hvor jeg er næsten hver uge. Der skulle jeg af med 4000 liter som skulle fyldes i palletanke.

Fra Esbjerg kørte jeg til Kruså med dagens sidste aflæsning. Jeg bestemte mig for at køre op til Seggelund Cafeteria for at få min aftensmad (lassange) det smager okay men der må nu gerne være lidt mere på min tallerken hvis jeg skal blive mæt. Det hjalp så lidt at der var fri salatbar med


Det endte jo faktisk med at blive dejligt vejr i dag så jeg det ærgre mig lidt at jeg ikke har min cykel med i denne uge, men måske er det godt nok for den trænger alvorligt til at få skiftet dæk da de er ved at rådne op og der en stor bule i siden af bagdækket. Jeg har købt både dæk og slanger i går da jeg kørte gennem Ålborg på vej hjem, så nu er det bare at finde tid til at skifte dem!
-JØNNE PÅ HJUL-

lørdag den 5. juni 2010

Min tur i Uge 23


Vis uge 23 på et større kort
-JØNNE PÅ HJUL-

tirsdag den 1. juni 2010

Cykeltur i Odense

Jeg har i aften været på en fantastisk cykeltur langs Odense kanal og Odense fjord Stige Ø så langt ud man overhovedet kunne komme, det føltes nærmest som at cykle ude midt i fjorden. 16,8 km blev det til, du kan se turen her eller læse mere om Stige Ø her På et tidspunkt da jeg var næsten længst ude turde jeg ikke cykle for der var så mange flintesten og jeg var bange for at mine dæk ikke kunne klare det men det gik uden punkteringer.
Her er der billeder fra turen.
På min olietur mangler jeg 3 steder som jeg når i morgen.
-JØNNE PÅ HJUL-