torsdag den 29. marts 2012

Min tur i uge 14


Vis Uge 14 på et større kort
 Uge 14 bliver lidt speciel da jeg først kan læsse tirsdag og derfor kun har en onsdag til at læsse af i. Af den grund kører jeg fra Gøteborg tirsdag middag og direkte til Odense via Sjælland. Grunden til at jeg først kan læsse tirsdag er at mandag ankommer der en tankcontainer fra Belgien med 25000 l olie hvor jeg skal have de 15000 l med til Danmark. Var det ikke bedre hvis jeg hentede de 25000 l i Belgien og så tog de sidste 10000 liter med til Sverige? Nå det skal jeg ikke gøre mig klog på.

fredag den 23. marts 2012

Min tur i uge 13


Vis Uge 13-12 på et større kort

mandag den 19. marts 2012

For 30 år siden

I denne uge er det 30 år siden jeg begyndte at køre til udlandet i lastbil og sjovt nok er det også i den her uge at jeg kører min tur nr 200 til Gøteborg med tankvognen.

Jeg aner ikke hvormange km det er blevet til, men hvis vi siger 100000 om året bliver det til 3 millioner! I begyndelsen kørte jeg langt over 100000  og nu noget mindre så vi lander nok lige omkring de 3 millioner vil jeg tro.  Jeg har aldrig kørt de helt lange ture og har for det meste været hjemme i weekenden, det er nok kun 15-20 gange jeg ikke er nået hjem til weekend. De fleste ture har gået til Tyskland og i perioder også en del til Holland og Belgien. To gange har jeg været i Paris med en udstilling som skulle hentes igen ugen efter. En gang var jeg i Schweiz med potteplanter og derfra ned til den italienske middelhavskyst vest for Genova for at hente marguritter hjem til Danmark. Een tur gik til Østrig og to til Norge. Det længste jeg har været oppe i Sverige er Kalix lige før man kommer til Happaranda ved den finske grænse. Før murens fald kørte jeg to gange transit gennem DDR til Vest-Berlin. Fra 1988 til 1998 da børnene var små kørte jeg mest indenrigskørsel, enten helt lokalt eller også mellem Jylland og Sjælland.

Det var i meget korte træk hvad jeg har fået tiden til at gå med de sidste 30 år.

Herunder ses den første pony-lastbil jeg var i Tyskland i. Billedet er taget et sted i Schwarrzwald bjergene i det sydlige Tyskland.

Mercedes 813 i Sydtyskland

Og her en afskyelig lyserød volvo F10 som jeg kørte i i 1984.  Volvo F10 1978

Her er en anden gammel volvo F89 som jeg har kørt i  4 år. Meget beskidt volvo F89

150 km nord for Oslo januar 1988. Annette var med på den tur, hun var på det tidspunkt i lære som speditør og fik på den måde lidt praktik i en ferieuge!

Volvo F12

Nu er vi nok i 95 eller 96 Rollingerne på billedet er dem der i dag er 19 og 22 år.

 Scania 93

I  næsten 10 år kørte jeg med ståltagplader som disse. Jeg vil tro der på dette læs er ca 45 leveringer, alle mellem Padborg og Hamburg... 

Klar til afgang

Og det er så den jeg kører i nu og forhåbentlig mange år frem.

 
Det var et lille udpluk af de biler jeg har kørt i gennem tiden.

Det var alt for denne gang. Hav en god dag….

fredag den 16. marts 2012

Min tur i uge 12

Dette er min olietur nr 200 siden 1/1- 2008 og sjovt nok er det også i denne uge 30 år siden jeg kørte min første tur til udlandet i lastbil.

Vis Uge 12-12 på et større kort

fredag den 9. marts 2012

Min tur i uge 11


Vis Uge 11-12 på et større kort

fredag den 2. marts 2012

Min tur i uge 10


Vis Uge 9-12 på et større kort