mandag den 29. september 2008
onsdag den 24. september 2008
Herning
Dav Dav.
Jeg holder i aften et sted på motorvejen mellem Brande og Herning. Da jeg kom hertil 18.30 startede jeg med at sove et par timer for jeg havde fået lidt hovedpine i løbet af eftermiddagen. Da jeg vågnede var jeg frisk igen og jeg fik mig noget at spise, det meste af aftenen har jeg arbejdet på at modernisere det excel regneark som jeg har lavet til at holde styr på olien i de forskellige rum i tanken, det er ved at være ret prof. når jeg selv skal sige det!!
Jeg er på vej fra Padborg til Lemvig hvor jeg har 2 aflæsninger den ene er med 8000 liter hydraulik olie, det kan der nok godt gå et par timer med at pumpe ud da det er den tynde slange jeg skal bruge til det -gab!
Ellers har jeg ikke oplevet noget specielt siden sidst.
Godnat her fra den Midt & West-jyske highway.
-JØNNE PÅ HJUL-
Ps. Det behøves jo ikke kun at være mig der skriver noget! alle skal være mere end velkommen til at skrive noget i gæstebogen som der et link til ude i venstre side. Du kan også skrive en kommentar under de indlæg jeg laver.
Jeg holder i aften et sted på motorvejen mellem Brande og Herning. Da jeg kom hertil 18.30 startede jeg med at sove et par timer for jeg havde fået lidt hovedpine i løbet af eftermiddagen. Da jeg vågnede var jeg frisk igen og jeg fik mig noget at spise, det meste af aftenen har jeg arbejdet på at modernisere det excel regneark som jeg har lavet til at holde styr på olien i de forskellige rum i tanken, det er ved at være ret prof. når jeg selv skal sige det!!
Jeg er på vej fra Padborg til Lemvig hvor jeg har 2 aflæsninger den ene er med 8000 liter hydraulik olie, det kan der nok godt gå et par timer med at pumpe ud da det er den tynde slange jeg skal bruge til det -gab!
Ellers har jeg ikke oplevet noget specielt siden sidst.
Godnat her fra den Midt & West-jyske highway.
-JØNNE PÅ HJUL-
Ps. Det behøves jo ikke kun at være mig der skriver noget! alle skal være mere end velkommen til at skrive noget i gæstebogen som der et link til ude i venstre side. Du kan også skrive en kommentar under de indlæg jeg laver.
tirsdag den 23. september 2008
Jeg er nu på vej med færgen til Frederikshavn, denne gang var jeg så heldig at få en kahyt helt øverst på færgen, og der kan jeg internettet i Danmark en time før vi er i land, når jeg hænger min USB dims op i vinduet ;-) I dag var jeg så tidlig færdig med at læsse som aldrig før! kl. 8.50 kørte jeg derfra, jeg troede så at jeg skulle med en færge kl. 9.30 Men den er aflyst en tirsdag hver måned og det var lige præcis i dag. Men skidt pyt med det for jeg kommer alligevel hjem til Annettes kartofler har jeg bestemt mig for. Jeg starter nemlig med at læsse af i Silkeborg onsdag morgen og så må vi ellers se hvad dagen bringer.
Slut for i dag.
-JØNNE PÅ BØLGEN BLÅ-
Her er min kahyt ombord
mandag den 22. september 2008
Min tur uge 39
Vis stort kort
Ja det var jo ikke meget der var til mig i denne uge, eller det vil sige der er sådan set olie nok for der er da 23700 liter men der er nogle store aflæsninger imellem med 8000 0g 5000 liter og så kan jeg jo hurtigt få tømt tanken. Jeg burde være færdig torsdag så derfor har jeg bestilt en rockwool tur på fredag, det lød også som om at det godt kunne lade sig gøre.
Lige nu holder jeg og venter på færgen i Frederikshavn.
Slut for i dag.
-JØNNE PÅ HJUL-
Jeg opdager lige at JESUS LEVER han er trucker og tog med stena linien til Oslo!!
onsdag den 17. september 2008
Så er jeg i Esbjerg igen
Jeg holder i Esbjerg ligesom sidste onsdag og skal læsse af samme sted som sidst, bagefter skal jeg til Vejen, Fyn og Snaptun og så kører jeg nok hjem og har to aflæsninger til på Fredag. GPS kortet til venstre kan man nok ikke stole helt på altid, for det meste vil jeg nok bare starte det op for at man kan se hvor jeg holder og sover når jeg ikke er hjemme eller i sverige. Så længe at det viser at jeg er i Esbjerg kan du evt. prøve at klikke hvor der står "Birds eye" så får du et luftfoto af området.
Godnat fra mig
-JØNNE PÅ HJUL-
Godnat fra mig
-JØNNE PÅ HJUL-
tirsdag den 16. september 2008
Ålborg
Så er det jo tirsdag igen og jeg er startet på et nyt læs olie. Det gik virkelig godt med at få læsset i dag, jeg var færdig inden kl. 9, da manglede jeg bare at få grønt lys fra laboratoriet og det kom 9.30. Grunden til at det gik så hurtigt var at der kun er 7 forskellige produkter og 3 af dem er hydraulikolier, det betyder at jeg kan læsse to ting på samme tid det meste af tiden, og det mærkes tydeligt. Derfor var det heller ikke noget problem at nå færgen kl. 13.00 der var faktisk rigtig god tid. Da jeg kom til Danmark igen var der ikke ret langt ud til den første modtager lidt uden for Frederikshavn, jeg bestemte mig for at se om jeg kunne komme af med de 1000 liter i dag og det var jo ikke noget problem. Jeg lavede en lille film på det værksted som du også kan se herunder, men skru ned for lyden for det larmer meget.
Nu er jeg så fortsat ned til Ålborg hvor jeg holder på motorvejs-rastepladsen.
Så får i ikke mere for den 25 øre. Godnat.
-JØNNE PÅ HJUL-
mandag den 15. september 2008
torsdag den 11. september 2008
Torsdag
Billederne er fra færgen "Bitten Clausen" mellem Ballebro og Hardeshøj på Als.
Der skulle motorolie på to tanke ombord og det passede lige med at de kunne sejle en omgang mens jeg læssede olien af og så kunne jeg bare bakke ud igen da vi kom tilbage.
-JØNNE PÅ HJUL-
Vis stort kort
onsdag den 10. september 2008
Esbjerg........
Jeg er havnet i Esbjerg i aften, jeg holder ikke der hvor jeg plejer men er kørt helt ud for enden af havnen hvor jeg kan se ud over indsejlingen til havnen og over mod Fanø. Tidligere på dagen læssede jeg af ved Finn's Autoværksted i Sunds. Det var ham der repererde de gamle volvo lastbiler jeg kørte i midt i 80'erne. Han kan godt huske mig og jeg plejer at drikke kaffe med ham når jeg er der med olie. I dag var han der ikke, det viste sig at han var væltet på motorcykel i Norge i fredags! Han var heldig at overleve men brækkede 4 riben og punkterede en lunge, så Finn- jeg tror det er bedst at du holder dig til de firehjulede for eftertiden.
Jeg vil lige minde jer om at i skal prøve at klikke på nogle af de reklamer der er her på siden, der er en der har gjort det en gang og det betyder at der nu står 40 cent på min konto det kunne være sjovt at se om det kan blive til mere.
Der er lige et billede af min udsigt i aften
og så er det ellers lukketid tror jeg.
-JØNNE PÅ HJUL-
tirsdag den 9. september 2008
Aså - By night....ja for der er tidlig mørkt nu..
Ohøj-Ohøj..
Så er jeg i Aså og holder i indkørslen til fjernvarme værket med bagenden 1 meter fra den studs jeg skal koble på i morgen - når der kommer nogen, for der er en hængelås på låget. For første gang i meget lang tid nåede jeg ikke færgen kl. 13 Jeg var helt færdig med at læsse og få det godkendt af laboratoriet 12.45 og kunne måske lige nå ud til frihavnen hvor "bubber" sejler fra, men der er jo ingen garanti for at der er plads osv. så jeg kørte til færgen kl 16.00 istedet og havde god tid til at få et bad og få styr på alle mine papirer. Det er ikke fordi der er så meget 18800 liter i alt men det er fordelt på 9 produkter og 2 af dem skulle jeg selv suge 5300 liter fra 26 200 liters tromler!!!! Jo de er sgu skøre de svenskere når de kan finde på sådan noget. Og så er der jo heller lkke noget at sige til at tiden går.
Jeg tror snart jeg vil i seng og få en god nattesøvn, for jeg syntes stadig jeg har lidt mén fra en familiefest på sjælland i weekenden ;-)
Godnat fra Aså..
-JØNNE PÅ HJUL-
Så er jeg i Aså og holder i indkørslen til fjernvarme værket med bagenden 1 meter fra den studs jeg skal koble på i morgen - når der kommer nogen, for der er en hængelås på låget. For første gang i meget lang tid nåede jeg ikke færgen kl. 13 Jeg var helt færdig med at læsse og få det godkendt af laboratoriet 12.45 og kunne måske lige nå ud til frihavnen hvor "bubber" sejler fra, men der er jo ingen garanti for at der er plads osv. så jeg kørte til færgen kl 16.00 istedet og havde god tid til at få et bad og få styr på alle mine papirer. Det er ikke fordi der er så meget 18800 liter i alt men det er fordelt på 9 produkter og 2 af dem skulle jeg selv suge 5300 liter fra 26 200 liters tromler!!!! Jo de er sgu skøre de svenskere når de kan finde på sådan noget. Og så er der jo heller lkke noget at sige til at tiden går.
Jeg tror snart jeg vil i seng og få en god nattesøvn, for jeg syntes stadig jeg har lidt mén fra en familiefest på sjælland i weekenden ;-)
Godnat fra Aså..
-JØNNE PÅ HJUL-
mandag den 8. september 2008
onsdag den 3. september 2008
Kruså
Hej med jer, og velkommen til dette nye sted. Jeg vil håbe at i syntes om det, ihvertfald giver det mig nogle mugligheder som jeg før har savnet. Det er en ide jeg tumlet med i næsten 3 måneder og jeg har arbejdet lidt på det når der var til og en god internetforbindelse. Den blog jeg lavede i sommerferien var faktisk bare en test af den nye udgave af "jønne på hjul" Der er et link til oliedunken som er en anden hjemmeside med de lidt mere permanente ting, den er ikke klar endnu så det virker ikke før den er færdig. Du har måske opdaget at der er noget baggrundsmusik det kan du slå fra hvis du ikke gider at høre på det eller skriv i gæstebogen hvad du syntes om det, jeg skifter nok melodi engang i mellem.
Nå men nu til det som det handler om, jeg holder nu onsdag aften på den gamle transitgård i Kruså, se her og har været på mine gåben over grænsen. Jeg købte en dunk karry ketchup en pakke ringridderpølser. Jeg varmede pølserne i min lille gryde da jeg kom tilbage til bilen. Næste gang jeg holder fyraften her tror jeg at jeg vil spise på en græsk restaurant som jeg også fandt lige syd for grænsen. Jeg handlede ovenfor den stejle trappe, det er Fleggård der ligger der nu om dage. I morgen når jeg vågner skal jeg ud til JF fabriken i Sønderborg med 1000 liter bagtøjsolie, sidst på dagen forventer jeg at komme hjem, og fredag skal jeg så til Hadsund med den sidste aflæsning.
Forresten så er der en lille reklameblok fra google det er noget jeg vil prøve et stykke tid. Hvis der er nok der klikker på dem skulle jeg kunne få lidt penge ud af det også - men det er nu nok ikke alverden...
Både billeder og video er skudt med min mobiltelefon.
Slut for i aften.
-JØNNE PÅ HJUL-


Nå men nu til det som det handler om, jeg holder nu onsdag aften på den gamle transitgård i Kruså, se her og har været på mine gåben over grænsen. Jeg købte en dunk karry ketchup en pakke ringridderpølser. Jeg varmede pølserne i min lille gryde da jeg kom tilbage til bilen. Næste gang jeg holder fyraften her tror jeg at jeg vil spise på en græsk restaurant som jeg også fandt lige syd for grænsen. Jeg handlede ovenfor den stejle trappe, det er Fleggård der ligger der nu om dage. I morgen når jeg vågner skal jeg ud til JF fabriken i Sønderborg med 1000 liter bagtøjsolie, sidst på dagen forventer jeg at komme hjem, og fredag skal jeg så til Hadsund med den sidste aflæsning.
Forresten så er der en lille reklameblok fra google det er noget jeg vil prøve et stykke tid. Hvis der er nok der klikker på dem skulle jeg kunne få lidt penge ud af det også - men det er nu nok ikke alverden...
Både billeder og video er skudt med min mobiltelefon.
Slut for i aften.
-JØNNE PÅ HJUL-
mandag den 1. september 2008
Abonner på:
Opslag (Atom)